Merkle helpt retailklanten met inzetten van marktplaatsen

05 december 2019 Consultancy.nl

Merkle heeft een nieuw team opgezet, dat klanten gaat helpen met het verbeteren van de manier waarop zij hun producten en diensten aanbieden en verkopen via marktplaatsen als Amazon en Bol.com.

Wereldwijd zijn grote retail- en matchingplatforms niet meer weg te denken uit de samenleving. In Nederland is Bol.com al jaren marktleider, en internationaal zijn Amazon (VS) en Alibaba (China) de toonaangevende spelers. Om hun machtspositie binnen de markt weer te geven: op 11 november, beter bekend als Singles Day, draaide Alibaba een omzet van maar liefst $38 miljard. En afgelopen week, tijdens de jaarlijkse koopjesdag ‘Black Friday’, vloeide er alleen al in de VS voor meer dan $7 miljard aan goederen door de handen van Amazon. 

Marktplaats ideale one-stop-shop

De populariteit van marktplaatsen heeft te maken met verschillende factoren. Om te beginnen zijn marktplaatsen online zeer sterk, aangezien ze bovenaan Google opduiken in de meeste zoekopdrachten van mensen. Verder vormen ze voor veel mensen de ideale ‘one-stop-shop’, waar uiteenlopende producten en diensten te verkrijgen zijn, wat voor klanten gebruiksgemak betekent. Bovendien kunnen grote marktplaatsen door hun schaal scherpere inkoopvoorwaarden afspreken, waardoor ze hun concurrenten eveneens op prijs kunnen aftroeven.

Merkle helpt retailklanten met inzetten van marktplaatsen

Aan het belang van marktplaatsen lijkt vooralsnog geen einde te komen. “Zoekopdrachten met de intentie om een product te kopen bewegen zich steeds meer richting marktplaatsen”, zegt Ted Hartkamp, consultant bij Merkle Nederland.

Hoewel het gemakkelijk is om zichtbaarheid te krijgen op een marktplaats, is het een effectieve inzet ervan dat niet vanzelfsprekend. De experts van Merkle zijn hierin gespecialiseerd en helpen retailers en andere verkopers met het volledige proces dat hierbij komt kijken. Dat wil zeggen: vanaf het effectief inzetten van advertenties en accountmanagement, tot het verkrijgen van data-inzichten en de toepassing daarvan in de campagnestrategie. Merkle ondersteunt ook bij alle technische aspecten en levert tooling om bijvoorbeeld de juiste biedingen in te stellen voor een maximaal resultaat. 

Het team van Merkle in Nederland bestaat inmiddels uit tien specialisten. Zij kunnen putten uit de best practices en lessen van zo’n 35 collega’s wereldwijd, verspreid over tien landen, waaronder de US, UK, Duitsland en Frankrijk. “Hartkamp: “Met de kennis en ervaring in ons nieuw samengestelde team kunnen we onze klanten nog beter helpen met hun marktplaats-ambities om zo voorop te blijven lopen.”


Profiel

Meer nieuws over

×
×
A.T. Kearney Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Connective Payments Count & Cooper De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG KPN ICT Consulting Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst ResidentieProfs RGP Rijnconsult Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup
×
×
×