Ramon van Ekeren en Mark van den Eijnden naar BranchePartners

17 juni 2019 Consultancy.nl 4 min. leestijd
Meer nieuws over

BranchePartners heeft zijn team uitgebreid met Ramon van Ekeren en Mark van den Eijnden. Allebei de professionals hebben een achtergrond in de automotivesector. Zo werkten de twee lange tijd voor importeur Renault Nederland. 

Ramon van Ekeren – die is begonnen als Organisatieontwikkelaar & Project Realisator – maakte de overstap direct vanuit Renault Nederland. “Na Small Business & Retailmanagement te hebben gestudeerd aan de Haarlem Business School, ben ik Business Administration met als specialisatie Entrepreneurship gaan studeren aan de Vrije Universiteit in Amsterdam”, vertelt Van Ekeren. “Terwijl ik bezig was met afstuderen ben ik als verkoopadviseur begonnen binnen de retaildivisie van ABN AMRO-bank. Na anderhalf jaar ben ik vervolgens begonnen binnen de after sales van Renault Nederland. Daar heb ik acht jaar diverse posities bekleed, met als laatste positie die van Marketing Manager Nederland.”

BranchePartners-oprichter Franklin van de Laar legt uit dat de automotivemarkt flink in beweging is: “De laatste paar jaar is er meer veranderd dan de 50 jaar hiervoor. Wij zien een toenemende behoefte in de branche om te innoveren en organisaties zo efficiënt mogelijk in te richten of samenwerkingen aan te gaan. Automotive-retailers willen zich kunnen focussen op de klant en zo min mogelijk bezig zijn met de zaken eromheen. Daarbij willen ze ontzorgd worden door personen die weten waar ze het over hebben. Bovendien zien wij dat automotive-retailers ieder voor zich een afweging maken over de gewenste positie/rol naar de toekomst toe en willen daar nu de juiste stappen in zetten.” 

Hij voegt toe dat Van Ekeren de klanten van BranchePartners op dit gebied goed van dienst kan zijn: “Met de komst van Ramon kunnen wij onze hierop gerichte dienstverlening verder uitbreiden. Kortom, nieuwe bouwstenen bieden om daarmee de business van de retailer te versterken. We hebben veel vertrouwen in Ramon en zien uit naar de samenwerking.” Van Ekeren voegt toe dat hij zich bij het bureau richt op het ondersteunen van samenwerkingsverbanden en individuele ondernemers “in hun weg naar succes”, waarbij zijn specialisme ligt op het vlak van marketing, communicatie, after sales en organisatorische vraagstukken. 

Ramon van Ekeren en Mark van den Eijnden naar BranchePartners

Mark van den Eijnden is gestart in de rol van Consultant Data & Digital. Hiervoor werkte hij als Senior Product Manager voor automotive-dataspecialist RDC. “Stiekem heb ik toch alweer zo’n 20 jaar ervaring binnen de automotive”, geef Van den Eijnden aan. “Bij de importeurs van Renault en Mercedes-Benz ben ik verantwoordelijk geweest voor de optimalisatie van de dealersystemen en de laatste vier jaar ben ik bij RDC verantwoordelijk geweest voor enkele systemen. Alhoewel ik vrijwel altijd werkzaam ben geweest in een rol die IT-georiënteerd is, is mijn achtergrond marketing en zie ik IT als een steeds belangrijk middel om je doelstellingen te behalen.” 

“Mark heeft door zijn jarenlange ervaring in de automotivebranche veel kennis opgedaan over de branche en de veranderingen richting de toekomst”, aldus Van de Laar. “Daarnaast beschikt hij over de kennis van veel verschillende systemen (DMS, CRM, website, enzovoorts). Dat maakt hem de ideale onafhankelijke en objectieve gesprekspartner voor de dealerbedrijven om de vertaalslag op het gebied van data en digital te maken.” 

Van den Eijnden legt uit dat hij de klanten van BranchePartners gaat bijstaan bij allerlei vraagstukken over digital en datathema’s: “Data en digital is de toekomst van het dealerbedrijf. De slag om de data is binnen de branche in volle gang. Connected vehicles en customers zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in de toekomst. Daarnaast is de kans groot dat er in de nabije toekomst nieuwe toetreders komen, zoals ook in andere branches al is gebeurd. De klant vindt nu nog zijn weg naar het dealerbedrijf; dus zorg ervoor dat deze weg naar u toe aantrekkelijk, gemakkelijk en verrassend is. Samenwerken en het kiezen van de juiste partners is daarin de sleutel.” 

BranchePartners

BranchePartners zag eind 2008 het levenslicht als Buro Paperclip en ging vanaf 2010 verder onder zijn huidige naam. Het in Houten gevestigde bureau biedt advies en oplossingen aan retailers, automotive bedrijven, spelers in de mobiliteitsketen en samenwerkingsverbanden.

“BranchePartners heeft haar positie weten te veroveren binnen de automotivesector als specialistische dienstverlener op een aantal specifieke terreinen en breidt dit nu verder uit met de komst van Ramon en Mark," sluit Van de Laar af.

Lees ookAI kan autobranche honderden miljoenen opleveren, maar wat is AI?