Deloitte lanceert kennisplatform voor innovatieve leiders

09 november 2018 Consultancy.nl
Profiel

Deloitte heeft Deloitte Forward gelanceerd. Op dit nieuwe online platform bundelt het kantoor de vele publicaties van zijn experts over innovatieve technologieën die een grote impact hebben op het hedendaagse bedrijfslandschap. Het betreft content op het gebied van kunstmatige intelligentie, blockchain, cybersecurity, data analytics en digital. 

De laatste jaren is een steeds groter deel van de omzetten van adviesbureaus afkomstig van digitale en technologische transformatietrajecten. Nieuwe technologieën zetten markten op hun kop en bedrijven moeten meegaan in de laatste ontwikkelingen om op de lange termijn te kunnen overleven. Voor de adviesbureaus zelf geldt dat het van groot belang is om voorop te blijven lopen: hoe kun je andere bedrijven adviseren over innovatieve technologie als je zelf niet behoort tot de absolute voorhoede? 

Ten behoeve van dit nagestreefde kennisleiderschap publiceren met name de grote spelers binnen de advieswereld geregeld onderzoeken, whitepapers en andere artikelen over uiteenlopende onderwerpen op het gebied van nieuwe technologieën en de mogelijkheden en uitdagingen die hiermee gepaard gaan. Dit geldt uiteraard ook voor Deloitte, een van ’s werelds grootste consultancykantoren. Met de lancering van Deloitte Forward, zet de Nederlandse afdeling van het bureau een volgende stap in zijn mediastrategie door zelf “de beste content” van het Big Four-kantoor samen te brengen op één eigen online platform, genaamd Deloitte Forward.

Deloitte lanceert kennisplatform voor innovatieve leidersVia de nieuwe site wil het bureau geïnteresseerden – zoals managers, bestuurders en vakinhoudelijke experts die op zoek zijn naar verdieping – dagelijks op de hoogte houden over de laatste ontwikkelingen op het gebied van innovatieve digitale technologieën. De publicaties die op het platform zijn gebundeld variëren van achtergrondartikelen, cases, research en interviews tot opiniestukken, video’s, whitepapers en podcasts.

“Onze communicatiestrategie is online en contentdriven”, vertelt Willemijn Zwiep, Head of Brand & Communications bij Deloitte Nederland. “In het verleden hebben we mediapartners ingezet om ons verhaal te vertellen. Met de lancering van een eigen online platform geven we onze mensen een podium om hun kennis te etaleren. Daarnaast ontsluiten we hier de meest hoogwaardige content van Deloitte wereldwijd.”

Tot voor kort werkte Deloitte in Nederland samen met NRC XTR, de branded content-afdeling van NRC Media. Hier publiceerde het kantoor wekelijks artikelen. Met Deloitte Forward neemt het bureau het hele proces nu onder zijn eigen hoede. Er is een viertal Brand Value Managers aangesteld om ervoor te zorgen dat er dagelijks nieuwe content over de diverse thema’s op Deloitte Forward gepubliceerd wordt. Alexandra Blikman richt zich op digital, Karen van Schie op cybersecurity en data, Egbert van Keulen op artificial intelligence en Maarten Snijders op blockchain.

“Er is bewust gekozen om kennis te delen over artificial intelligence, blockchain, cybersecurity, data analytics en digitale transformatie, omdat dit de onderwerpen zijn die op boardroomniveau worden besproken”, legt Zwiep uit. “Deze innovatieve thema’s zijn daarom verweven in alle vakgebieden waar Deloitte in opereert en adviseert”, benadrukt ze tot slot nog eens de alomtegenwoordigheid van de kennisgebieden die op het nieuwe platform aan bod komen.