De Nieuwe Zaak sluit deal met email marketeer Clang
De Nieuwe Zaak, een e-commerce bureau uit Zwolle, heeft een partnership afgesloten met Clang. Met de samenwerking bouwt De Nieuwe Zaak zijn diensten op het gebied van data driven marketing uit. “Door de krachten te bundelen gaan we Clang optimaal inzetten voor maximaal resultaat”, aldus Roger van Kampen, Team Lead Email Marketing bij De Nieuwe Zaak.
Met meer dan 80 professionals is De Nieuwe Zaak een van de grotere e-commerce bureaus in ons land. De organisatie helpt klanten met een breed portfolio aan e-commerce diensten, van strategie tot ontwerp en realisatie. Een van de gebieden waarin De Nieuwe Zaak is gespecialiseerd is email marketing, een domein dat in het steeds verder digitaliserende marktlandschap steeds belangrijker wordt. “Klanten bepalen zelf of wij alleen de strategie voor ze uitdenken, deze implementeren of ook gaan uitvoeren. We werken hiervoor met diverse email marketing platformen, waaronder onder andere Tripolis, Copernica en Mailchimp,” aldus Roger van Kampen, Team Lead Email Marketing bij De Nieuwe Zaak.
Sinds kort heeft De Nieuwe Zaak een nieuwe partner toegevoegd aan zijn arsenaal: Clang, een bedrijf dat email- en analytics software biedt, voor zowel grote als kleine organisaties. “Ik heb een jaar lang de voor- en nadelen onderzocht van diverse email marketing platformen. Waar Clang goed op scoort, is de mogelijkheid die het voor ons biedt om echt data driven te gaan werken, de kwaliteit, de deliverability, de usability en de stabiliteit. Ook is Clang ISO gecertificeerd op twee levels en mede daardoor erg innovatief. Het belang dat aan innovatie wordt gehecht, is één van de redenen om voor Clang te kiezen,” licht Van Kampen toe.
Met de toevoeging van Clang, kan De Nieuwe Zaak volgens Van Kampen zijn klanten beter voorzien met resultaat gerichte email-marketing. “Wij geloven – net als het merendeel van de marketingwereld – in data driven marketing en het bieden van betekenisvolle, betrouwbare content. Clang heeft een diepere datalaag dan de meeste platformen en heeft daarnaast de meest sexy reporting omgeving. Dat is toch fijn wanneer de statistieken de belangrijkste basis vormen voor strategie en campagnes.”
Het partnership is inmiddels in volle gang, Van Kampen geeft aan dat “enkele klanten” van het bureau al op Clang aangesloten zijn. “Onze scrumteams hebben een testdemo gedaan en de eerste fasen zijn geïmplementeerd. Zowel klanten als mijn collega’s zijn enthousiast. Tot nu toe lijkt het erop dat de mogelijkheden eindeloos zijn en kampen we nog niet met beperkingen.” Hij sluit af: “Door de krachten te bundelen gaan we Clang optimaal inzetten voor maximaal resultaat.”