PwC, Deloitte en KPMG in top 50 favoriete werkgevers

25 juni 2015 Consultancy.nl

Big Four accountants- en advieskantoren PwC, Deloitte en KPMG behoren volgens carrièreplatform Intermediair tot de top 50 favoriete werkgevers van Nederland. KLM is de populairste werkgever van 2015, gevolgd door de top 3 van vorig jaar Shell, Philips en Rabobank.

Ieder jaar voert Intermediair, een carrièreplatform voor hoogopgeleide professionals, het ‘Intermediair Imago Onderzoek’ uit. Daarin onderzoekt het de positie van werknemers op de arbeidsmarkt en specifieker binnen een functiegroep en een bedrijf. Het onderzoek laat zien wat voor werknemers belangrijk is om een keuze voor een bedrijf en een functie te maken en wat de reden is dat werknemers loyaal blijven aan hun werkgever. Voor de 2015 editie werden zo’n 4.000 hoogopgeleiden onder de 45 jaar gevraagd naar hun visie over hun werk en naar hun toekomstperspectief. Daarin werden onder meer hun kijk op hun huidige werkgever, de sector waarbinnen zij werken en hun persoonlijke verwachtingen voor de toekomst meegenomen.

Intermediair Imago Onderzoek 2015

Favoriete werkgever van Nederland
Op basis van de antwoorden van de respondenten wordt zoals ieder jaar een top-50 ranking opgesteld van de ‘favoriete werkgevers van Nederland’. Wat onder meer opvalt is dat net als in enkele voorgaande edities de complete top 7 ongewijzigd is gebleven, zij het in een andere samenstelling. Op #1 staat dit jaar luchtvaartmaatschappij KLM, de #6 van vorig jaar. Op #2 vinden we Shell, dat vorig jaar nog ‘s Nederlands favoriete werkgever was. Op de derde plek staat, net als vorig jaar elektronicaconcern Philips.

Ook de adviesbranche is dit jaar weer vertegenwoordigd in de ranking. Accountants- en advieskantoren PwC staat het hoogst genoteerd op #35 (+21 plekken ten opzichte van 2014), gevolgd door Big Four branchegenoten Deloitte en KPMG

PwC - Deloitte - KPMG

Een notering in de imago top-50 ranking is voor organisaties een teken dat ze op de goede weg zijn en dat zij een goede reputatie genieten in de markt. De komende jaren zal het belang van werknemertevredenheid, loyaliteit en goed talent management namelijk alleen nog maar belangrijker worden, met het oog op de aankomende war for talent, binnen de inmiddels weer aantrekkende arbeidsmarkt.