Customer Experience specialist Spindle & Loud opgericht

20 februari 2015 Consultancy.nl

De advieswereld is een nieuw adviesbureau rijker: Spindle & Loud. De nieuwkomer richt zich volledig op de retailmarkt, waarbij de focus ligt op het optimaliseren van de customer journey. Met een team van zes adviseurs, werkzaam vanuit Bunnik en Zoetermeer, heeft Spindle & Loud de ambitie om door te groeien tot een gevestigde naam binnen de adviesbranche.

De retailwereld is de afgelopen jaren onderhevig aan grote veranderingen. Bedrijven die zich niet tijdig aanpassen aan nieuwe spelregels komen in de problemen, zoals de recente perikelen bij V&D en Blokker hebben aangetoond. Voor retailers vormt de heilige graal het omarmen van de nieuwe marktrealiteit, waarbij nieuwe businessmodellen, digital, smart pricing, customer journey management en omnichannel de belangrijkste basis vormen.

Spindle & Loud
Tegen deze achtergrond besloot een groep van zes ervaren adviseurs onlangs hun krachten te bundelen en een nieuwe adviesbureau op te zetten: Spindle & Loud. “Bij veranderende tijden hoort een veranderende manier van werken. Spindle & Loud helpt bedrijven met het doorvoeren van een digitale transitie en het realiseren van een omni-channelstrategie. Geen eenmalige exercitie, maar een nieuwe manier van werken waarbij de focus op het in kaart brengen van de customer journey ligt”, licht Dick Kakebeeke toe, een van de initiatiefnemers van het bureau.

De dienstverlening van Spindle & Loud richt zich puur op klanten binnen de retailmarkt, en vanuit een functioneel perspectief ligt de focus op het optimaliseren van de klantreis. Volgens Kakebeeke hebben bedrijven, ondanks de buzz rondom customer journey management, nog steeds moeite met het succesvol implementeren van een excellente klantervaring. “Dikwijls hebben bedrijven het probleem om informatie die ze verkrijgen te plaatsen in de samenhang met de kanalen (touchpoints) en klant-reis bezoekgedrag (customer journey). Spindle & Loud heeft een consultancy methodiek en techniek waarmee het mogelijk is om deze informatie als het ware continue te visualiseren en te beheren in volledige samenhang over alle kanalen en touchpoints. Effecten van aanpassingen kunnen daarmee direct inzichtelijk worden gemaakt.”

Naast het in kaart brengen van de Customer Experience levert Spindle & Loud ook implementatie diensten, volgens Kakebeeke van cruciaal belang om een transformatie tot een goed einde te brengen. “We beschouwen het werken aan de customer journey niet als een eenmalige exercitie maar als een continu proces.” Hierbij staat het creëren van een excellente, omni-channel klantervaring centraal, wat op termijn weer leidt tot een duurzame relatie tussen een bedrijf en een ‘klant’, aldus Kakebeeke.

Het team van Spindle & Loud bestaat uit zes consultants, die samen jarenlange ervaring hebben in onder meer de sectoren online (bijv. Remotion), communicatie (bijv. LosVibert), management consultancy (bijv. VODW) en ICT (bijv. CGI). Binnenkort verwacht Kakebeeke het team verder uit te breiden met twee nieuwe adviseurs.