Leveranciersmanagement is het analyseren, plannen, implementeren en beheren van activiteiten. Deze activiteiten zijn gericht op het ontwikkelen, uitbreiden en onderhouden van de relaties met de leveranciersmarkt. Hierdoor wordt de concurrentiepositie van uw organisatie versterkt. Tijdens de training leveranciersmanagement leert u niet alleen hoe u een leveranciersmanagement plan opstelt, maar ook hoe u uitvoering geeft aan dit plan. We gaan daarbij in op zowel operationeel als tactisch en strategisch niveau. Wij leren u onder andere omgaan met afwijkingen in de dienstverlening en om bijvoorbeeld samen processen te optimaliseren of innovaties te implementeren. Dit moet allemaal leiden tot een optimale ketensamenwerking! De training wordt gegeven door onze ervaren trainer en adviseur Gert van Beek.
Programma
De training leveranciersmanagement gaat in op de volgende onderwerpen:
- Wat is leveranciersmanagement en waarom is het zo belangrijk;
- Inrichting leveranciersmanagement;
- Methoden om leveranciers te classificeren;
- Verzamelen en analyseren van data;
- Belang van samenwerken;
- Opstellen en implementeren leveranciersplannen;
- Monitoren van voortgang.
Na deze training
Na afloop van de training bent u in staat om:
- Uw organisatie- en inkoopdoelstellingen te vertalen naar categorieplannen;
- Hiervoor gebruikt u de templates en modellen die tijdens de training zijn behandeld.
Certificaat
Na afloop van de training ontvangt elke deelnemer een certificaat van deelname.
Algemene informatie
Aanbieder: Supply Value
Type: Training
Kosten: €599,-
Duur: 2 dagdelen
Aantal deelnemers: 8 - 12
Doelgroep: Contractbeheerder, contractmanager en inkoper
Taal: Nederlands