VODW besteedt salarisadministratie uit aan ADP
VODW Marketing heeft onlangs de processen rondom personeelsadministratie en salarisverwerking uitbesteedt naar Automatic Data Processing (ADP). Doelstelling was om, naast efficiënter en goedkoper te werken, ook hogere klanttevredenheid te behalen. Volgens Nienke van Koningsveld, HR Manager bij VODW Marketing, zijn de doelstellingen behaald.
Als gevolg van de economische en financiële crisis besloot VODW Marketing om alle back-office processen goed door te lichten. “Doel was te kijken of door een andere inrichting van de processen efficiënter en goedkoper gewerkt kon worden. Belangrijke randvoorwaarde daarbij was dat het hoge serviceniveau dat we gewend waren behouden werd” aldus van Koningsveld. Uit de analyse bleek dat er verbeteringen mogelijk waren in de de processen rondom personeelsadministratie en salarisverwerking. Nienke: “In de oude situatie gaf de HR-afdeling de mutaties door aan de afdeling Finance, die in samenwerking met ADP de salarisadministratie en salarisverwerking verzorgde. De personeelsadministratie werd bijgehouden in een zeer verouderd systeem dat niet meer door de leverancier werd ondersteund. “
VODW besloot om de afdeling Finance te outsourcen. Nienke: “ We hebben toen de verantwoordelijkheid voor de salarisadministratie weer bij de HR-afdeling gelegd. We stapten over op ADP Perman en hebben daardoor nu een mooi geïntegreerd personeelsadministratie- en salarissysteem. Dat scheelt de afdeling HR veel werk.”
Voordelen: kosten, service en managen van regelgeving
Nienke: “Natuurlijk heeft VODW Marketing bij het maken van de keuze voor Managed Services ook naar de kosten gekeken, maar de winst zit ‘m vooral in de toegenomen continuïteit en het hogere serviceniveau.” Naast kosten en service, is er volgens van Koningsveld nog een belangrijk voordeel: “Omdat ADP verantwoordelijk is voor het op de juiste manier toepassen van alle wet en regelgeving, hoeven we niet bang te zijn dat we belangrijke zaken over het hoofd zien. We merken dat we nu veel beter en sneller op vragen van onze medewerkers kunnen reageren en dat er veel minder fouten worden gemaakt.”