Aeneas Strategy ingehuurd door digitale uitgevers

08 september 2010 Consultancy.nl

Begin maart 2010 hebben Sanoma Digital, Ster en Telegraaf Media Nederland een project opgezet om de markt te voorzien van informatie over de werking van mobiele reclame. Het gehelde project is begeleid door adviesbureau Aeneas Strategy Consulting & Management.

De uitkomsten van het project zijn gepresenteerd in het evenement 'Mobile Advertising Nederland 2010' dat plaatsvond op donderdag 2 september 2010.

Tijdens het evenement vertelden KWF Kankerbestrijding, M2Media & More en colourful tribe hoe consumenten via hun mobiel zijn geïnformeerd over zonkracht op warme dagen. Heinz Amoy en Mobile Generation gaven aan hoe mobiel een ondersteunende rol heeft kunnen vervullen bij de introductie van een nieuw food merk. De uitkomsten van een onderzoek onder ruim 3000 gebruikers van mobiel internet werden gedeeld. Bureaus twist, Isobar, Mobile Generation en M2Media & More beoordeelden de rol van mobiel in de mediamix. Voorts presenteerde het IAB internationale cases en legde Valuewait uit hoe je als merk een mobiele interactie kunt aangaan met je doelgroep.

Over Mobile Advertising Nederland 2010

Mobile Advertising Nederland 2010 is een direct gevolg van een project waar Sanoma Digital, Ster en Telegraaf Media Nederland in hebben samengewerkt. In maart dit jaar kondigden de drie grootste mobiele uitgevers van Nederland aan de handen ineen te slaan om de markt te voorzien van informatie over de werking van mobiele reclame. Adverteerders en mediabureaus werden uitgenodigd om campagnevoorstellen in te dienen, waarvoor advertentieruimte ter beschikking werd gesteld op de mobiele domeinen van de drie uitgevers.