8 consultancybureaus partner van European Utility Week
Op 4 november start de 2014 European Utility Week, een van de grootste evenementen in Europa voor experts binnen de nuts-sector. Ongeveer 10.000 managers, consultants en wetenschappers werkzaam binnen het ecosysteem van de energie- en nuts markt reizen begin november naar Amsterdam om inzichten te verkrijgen in de laatste trends en ontwikkelingen binnen de industrie, met een specifieke focus op ‘smart utility’. Acht consultancybureaus hebben zich als partner verbonden aan het evenement.
De afgelopen jaren onderging het energielandschap substantiële verandering, gedreven door ondermeer veranderingen in het marktlandschap, wetgeving, technologische innovaties en veranderende klantvoorkeuren. Een van de belangrijkste trends voor de toekomst is ‘smart utilities’, een oplossing die het klanten mogelijk maakt om hun energievraag beter aan te passen aan hun eisen en tegelijkertijd organisaties binnen de nuts- en energie waardeketen de mogelijkheid biedt hun operaties te optimaliseren, terwijl ook klantenservice een boost krijgt.
European Utility Week
Om professionals binnen de industrie te helpen bij het begrijpen van het potentieel en de gevolgen van ‘smart energy’, besloten Synergy en Clarion om samen het zogenaamde ‘European Utilities Week’ evenement te organiseren. Het evenement vindt plaats in Amsterdam tussen 4-6 november, waar naar verwachting zo’n 10.000 experts zullen neerstrijken met een interesse in het energie- en nuts ecosysteem. Tijdens het driedaagse congres zullen diverse toonaangevende experts key note presentaties geven, zullen aanbieders van oplossingen hun projecten presenteren, worden nieuwe innovaties uitgelicht en kan het publiek een expositieruimte bezoeken. Voor de grote namen uit de industrie, zullen er diverse C-level ‘summits’ plaatsvinden waar deelnemers – alleen op uitnodiging – onderwerpen als ‘smart city’ Big Data en duurzaamheid zullen behandelen.
Consultancy bureaus
Voor consultants biedt het evenement een ideaal moment om hun expertise te positioneren, een netwerk op te bouwen en sales leads te benutten. Zes adviesbureaus zijn als sponsor verbonden aan het evenement, wat betekent dat zij ‘premium’ exposure krijgen richting de bezoeker, aanwezigheid krijgen in de expositieruimte en bovendien een bijdrage mogen leveren aan de inhoud van het evenement – het gaat om de volgende zes bureaus: Accenture, Capgemini, EY, IBM, Tata Consultancy Services en Altran. Twee adviesbureaus zijn, hoewel ze niet als sponsor fungeren, ook aanwezig in de expositieruimte: Atos en CGI.
* Zo zal bijvoorbeeld Joost Brinkman, Director Sustainability Services bij Accenture voor de Benelux regio, een key note presentatie geven over hoe technologie duurzaamheidsvoordelen kan bewerkstelligen.