Deloitte partner van VU Center for Business Analytics
Deloitte heeft zich als sponsoring partner verbonden aan de studie ‘Big data ter ondersteuning van online besluitvormingsprocessen’. Centraal in deze studie van Het Amsterdam Center for Business Analytics (ACBA) staat een zogenaamd mobile sensing platform, waarin mobiele apparaten grote hoeveelheden data en modellen die data omzetten in nieuwe inzichten samenkomen.
Het Amsterdam Center for Business Analytics (ACBA) is een recent opgericht instituut van de Vrije Universiteit (VU) dat zich richt op de ontwikkeling, verspreiding en exploitatie van business analytics en data science-kennis en toepassingen. Het kennisinstituut is een gezamenlijk initiatief van de afdelingen Information, Logistiek & Innovatie (FEWEB), Wiskunde en Computer Sciences (FEW) van de VU.
Betere dienstverlening
Accountants- en advieskantoor Deloitte heeft gekozen voor samenwerking met ACBA omdat het “toegang tot wetenschappelijk onderzoek van fundamenteel belang acht voor het verbeteren van de dienstverlening” aldus het Big Four kantoor in een persbericht. Ook zou de kennis helpen bij de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen, voor zowel interne als voor externe doeleinden. Voor de VU biedt de samenwerking toegang tot best practices en business cases.
Deloitte en de VU zijn goede bekenden van elkaar. De twee partners werken al jaren samen op het gebied van onderwijs en onderzoek, bovendien is Mario van Vliet (Managing Partner van Deloitte Consulting) naast zijn advieswerkzaamheden ook hoogleraar aan Vrije Universiteit.