Innopay: Nederlanders geen big spenders online

20 januari 2014 Consultancy.nl

Nederlanders zijn dol op online shoppen. Ons land behoort tot een van de actiefste e-commerce landen van Europa. Maar ondanks de hoge activiteit betekent dit niet automatisch dat e-tailers binnenlopen. Nederlanders zijn namelijk tegelijkertijd bepaald geen ‘big spenders’. Dit blijkt uit het rapport ‘How do Dutch Pay in 2020’, mede opgesteld door een groep experts uit de Nederlandse betaalindustrie, voorgezeten door adviesbureau Innopay.

Gemiddeld genomen binnen de EU laat circa 20% van de bevolking zich verleiden tot online aankopen. In volwassen markten ligt dit percentage van nature hoger. Zo zit Frankrijk rond de 40%, Duitsland rond de 50% en raken de Engelsen zelfs bijna de 60%. Nederland, waar inmiddels meer dan 60% van de inwoners ervaring heeft met e-commerce, mag zich koploper noemen. Deze hoogste score in Nederland heeft volgens de onderzoekers te maken met twee factoren: de hoge internetpenetratie en de relatief hoge bereidheid van Nederlanders om nieuwe technologieën te adopteren.

Innopay - Online Shopping

Ondanks de hoge e-commerce participatie, blijven de totale online bestedingen achter. Nederlanders kiezen voor grote uitgaven gemakkelijk het internet, maar met een jaarlijkse besteding van rond de €1.000 per online shopper ligt Nederland net als bijvoorbeeld Duitsland, iets achter op het Europees gemiddelde. Koplopers zijn de Engelsen met bijna €3.000 per jaar per online shopper. Wanneer het gemiddelde aankoopbedrag in het VK ook lager is, wordt duidelijk dat het verschil gezocht moet worden in de frequentie van online aankopen.

Innopay - Online Uitgaven

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over