McKinsey koopt online pricing expert Lixto Software
De wereldwijde management consulting organisatie McKinsey & Company heeft Lixto Software gekocht, een in Wenen gevestigde organisatie die SaaS oplossingen biedt op het gebied van online competitive intelligence. McKinsey zal Lixto’s software integreren in haar bestaande ‘Periscope’ omzet management technologie. Financiële details van de transactie zijn niet vrijgegeven.
Lixto extraheert prijsdata van het internet om zijn klanten te helpen bij het definiëren van prijsstrategieën en om fact-based besluitvorming op het gebied van commerciële resultaten te verbeteren. Sinds de lancering in 2001 (als een spin-off van de Vienna Technical University), is het uitgegroeid tot de preferred online pricing partner voor diverse internationale reis- en transport-, consumentenproducten-, en productie bedrijven. Onder hun klanten bevinden zich grote namen als Fujitsu, Sony en Best Western.
Met Lixto, als aanvulling op Periscope, kan McKinsey meer geïntegreerde prijsoplossingen aan zijn klanten bieden. Bovendien, verbetert dit McKinsey’s mogelijkheden om grote hoeveelheiden commerciële data – zoals historische verkoop- en prijs data – om te zetten in informatie die gebruikt kan worden voor managementbeslissingen. Voorbeelden van diensten die hiervan profiteren zijn pricing, trade promotions management, SKU pricing management en marketing intelligence.