Nieuw logo voor Resources Global Professionals
Internationaal zakelijk dienstverlener Resources Global Professionals (RGP) heeft een nieuw logo gelanceerd. Het nieuwe logo sluit volgens het adviesbureau beter aan bij de nieuwe positionering van RGP en is bovendien beter geschikt voor digitaal- en online gebruik.
Rebranding
Het nieuwe logo verschilt op twee manieren van het vorige. De naam in het logo is ingekort van ‘Resources Global Professionals’ naar ‘RGP’. ‘Resources Global Professionals’ wordt nog wel in het klein volledig uitgeschreven onder ‘RGP’. Bovendien heeft het puzzelstuk-icoon een 3-D effect gekregen. “We geloven dat ons gesimplificeerde logo ons wereldwijde merk versterkt” zegt Don Murray, CEO van RGP.
Om de lancering van het nieuwe logo te ondersteunen, heeft RGP aangegeven dat er later dit jaar een grote reclamecampagne zal volgen. De campagne, die zich voornamelijk op de Amerikaanse markt zal richten, zal bestaan uit TV reclames, radio spotjes en online bannering.
Over RGP
RGP, opgericht in 1996 na een grootschalige management buyout van Deloitte, heeft meer dan 2,900 professionals in dienst, verspreid over 75 kantoren wereldwijd. De Nederlandse tak van RGP is in 2003 opgericht en heeft zijn roots in de Interim-management praktijk van EY.