PwC: Helft entertainment en media omzet uit digitaal

10 juni 2013 Consultancy.nl

Entertainment en media bedrijven kunnen de komende jaren niet meer zonder online en digitale kanalen. Vorig jaar kwam een derde van de totale entertainment- en media-uitgaven voort uit online en digital, in 2017 is het aandeel gestegen tot 47%. Dit voorspelt accountants- en adviesorganisatie PwC in de studie ‘Global Entertainment & Media Outlook 2013-2017’. Belangrijkste aanjager van deze ontwikkeling is de grote toename in het gebruik van mobiel internet.
 
Mobiel internet
Momenteel beschikt 40% van de huishoudens wereldwijd over een breedbandinternet. In de komende 5 jaar stijgt de breedbandpenetratie naar zo’n 51%. De forse groei van internettoegang hangt nauw samen met de opkomst van mobiel internet, als gevolg van de groeiende verkoop van smartphones en tablets. Zo wordt er volgend jaar naar verwachting $259 miljard uitgegeven aan mobiele internetaansluitingen. De komende jaren blijft deze trend aanhouden - het aandeel mobiel internet stijgt van 31% in 2012 naar 54% in 2017.
 
PwC - Mobiel Internet
 
Volgens Ennel van Eeden, entertainment- en media expert bij het adviesbureau, vormen de groeiende middenklasse en sterke urbanisatie in landen als China, Brazilië, India, Rusland, Mexico en regio’s als het Midden-Oosten en Noord-Afrika de aanjagers van deze ontwikkeling. “Wij voorspellen dat de vier BRIC-landen in 2017 samen alleen al goed zijn voor de helft van alle wereldwijde mobiele internetgebruikers”.
 
Online betaalmuren
Voor kranten vormt de toenemende digitalisering een grote bedreiding. Zij zullen dan ook genoodzaakt zijn om hun business model aan te passen, onder meer door het overgaan op online betaalmuren. Het consultancykantoor voorspelt dat binnen drie jaar ruim 30% van alle kranten online lezers laat betalen voor volledige toegang. Nederland loopt hierin voorop.


Profiel

Meer nieuws over

×
×
Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Cmotions COMATCH Conclusion Connective Payments Count & Cooper De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kearney Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG KPN ICT Consulting Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst ResidentieProfs RGP Rijnconsult Riverwise Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Volt Strategy Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup
×
×
×