Heineken International blaast hoofdkantoor nieuw leven in

Heineken International blaast hoofdkantoor nieuw leven in

09 oktober 2025 Consultancy.nl
Heineken International blaast hoofdkantoor nieuw leven in
Fotografie: Rylana van der Marel

Na de coronaperiode stond Heineken International voor een herkenbare uitdaging: de kantoorbezetting was laag en de onderlinge verbondenheid nam af. Om van het hoofdkantoor weer een magneet voor medewerkers te maken, was een grondige renovatie nodig. Hospitality Group hielp Heineken bij het realiseren van een nieuwe, aansprekende werkomgeving.

De uitdaging voor Heineken International was helder: hoe maak je van het hoofdkantoor opnieuw het kloppende, bruisende hart van de organisatie? Het kantoor moest niet alleen een plek zijn om te werken, maar een epicentrum voor ontmoeting en samenwerking.

Samen met Hospitality Group werd het ‘Our-Space’-concept ontwikkeld, een antwoord gebaseerd op een diepgaande analyse van de wensen van de medewerkers. Het doel: een inspirerende, duurzame en toekomstbestendige omgeving die hybride werken volledig ondersteunt.

Heineken International blaast hoofdkantoor nieuw leven in

Fotografie: Rylana van der Marel

“Our-Space stelt ons in staat om van het hoofdkantoor het bruisende en levendige hart van ons netwerk te maken, met een duidelijke, gedeelde identiteit, cultuur en purpose”, zo stelt de internationale bierbrouwer.

Het concept in de praktijk

Het Our-Space-concept is een fysieke vertaling van de bedrijfscultuur. De begane grond is ingericht als een dynamische zone voor ontmoeting en informeel overleg, met onder meer een espressobar en een multifunctioneel restaurant met Heinekenbar.

Op de verdiepingen wordt de merkbeleving doorgevoerd, waarbij elke etage is gekoppeld aan de sfeer van een internationaal biermerk binnen de Heineken-groep zoals Tiger Beer of Desperados.

Heineken International blaast hoofdkantoor nieuw leven in

Fotografie: Rylana van der Marel

De inrichting faciliteert verschillende manieren van werken. ‘Team spaces’ ondersteunen de focus en samenwerking binnen afdelingen, terwijl ‘Community spaces’ informele interactie stimuleren. Speciale ruimtes voor videogesprekken, homebases en teamspots zorgen voor een productieve en verbindende omgeving, gericht op alle generaties medewerkers.

Duurzaamheid centraal

Hospitality Group begeleidde de volledige realisatie, waarbij duurzaamheid en circulariteit centraal stonden. Bestaande bureaus werden hergebruikt, bureaustoelen gerevitaliseerd en keukenapparatuur teruggeplaatst.

Ook werd er creatief omgegaan met restmaterialen: oude houten bierkratjes kregen een tweede leven als schermverhoger en gedemonteerde privacystroken van glas werden hergebruikt als wandafwerking.

Het resultaat van de transformatie liegt er niet om: de kantoorbezetting steeg na de revitalisatie van 54% naar 80% over vier dagen.

More on: Hospitality Group
Netherlands
Company profile
Hospitality Group is a Netherlands partner of Consultancy.org