BCG opent kantoren in Montreal, Seattle en Bogota
The Boston Consulting Group (BCG) heeft recentelijk drie nieuwe kantoren geopend, in Montreal, Seattle en Bogotá. Met de nieuwe vestigingen vergroot het internationale management consulting kantoor haar wereldwijde footprint naar 78 kantoren in 43 landen.
De beslissing om drie nieuwe kantoren te openen volgt na een positief jaar in 2012 waarin goede resultaten behaald werden – BCG had wereldwijd $3.7 miljard omzet, 9% meer dan het jaar daarvoor. Tegelijkertijd groeide het aantal consultants met 11% naar in totaal 6,200 professionals. Hiermee is BCG na McKinsey & Company (90 kantoren in > 50 landen) het op één na grootste strategy consulting kantoor ter wereld.
“BCG’s sterke-, en geleidelijke groei en ons globaal bereik zijn een echt eerbetoon aan onze talentvolle mensen, zeker in deze onzekere tijden”, zegt Richard Lesser, sinds begin dit jaar topman bij BCG. “Onze consultants hebben een exceptioneel vermogen om samen met onze klanten grote waarde te creëren”.
BCG kantoor: Montreal
Montreal is BCG’s tweede kantoor in Canada, het eerste kantoor werd in 1993 gevestigd in Toronto. “Dit kantoor bouwt voort op ons sterke Canadese klantenbestand, gecombineerd met een indrukwekkende markt met veel belangrijke bedrijven binnen veel sectoren” zegt Lesser. Ook is Montreal een belangrijke recruiting locatie voor Franstalig Canada.
BCG kantoor: Seattle
Seattle is een natuurlijk verlengstuk van BCG’s Amerikaanse Westkust netwerk, dat geworteld is in Los Angeles en San Francisco. “Seattle biedt een sterk platform voor het ontwikkelen van diepere relaties met bestaande en nieuwe klanten binnen de Pacific Northwest regio. We zijn verheugd over een meer permanente aanwezigheid in deze grote en groeiende markt” aldus Lesser.
BCG kantoor: Bogotá
Bogotá is BCG’s eerste kantoor in Colombia, de op twee na grootste economie in Zuid-Amerika. “We hebben een grote reputatie in deze dynamische regio, met dank aan onze kantoren in Brazilië, Argentinië en Chili”, zegt Lesser. “We kijken ernaar uit om een divers portfolio aan nieuwe klanten te kunnen bedienen”.