Frisse Duik bouwt expertise uit met creatief team

21 maart 2025 Consultancy.nl
Pim Halkes, Oscar Busman, Lonneke van Bree en Dimitri Korpershoek

Marketingadviseur Frisse Duik heeft zijn team versterkt met Dimitri Korpershoek en Oscar Busman.

Frisse Duik werd in 2023 gelanceerd door Pim Halkes als een bureau gespecialiseerd in propositieontwikkeling en merkpositionering. Al snel sloot ook Lonneke van Bree zich aan.

Met de komst van Dimitri Korpershoek en Oscar Busman breidt het bureau uit Tilburg zijn aanbod nu uit met creatieve diensten. Korpershoek en Busman vormen al jaren een creatief duo. Met Conceptboosting helpen ze sinds 2010 opdrachtgevers met het snel genereren van marketingideeën op basis van een creatieve briefing.

Pim, leg eens uit: waarom een creatief team toevoegen aan een consultancybureau?

Pim: “Onze klanten, vaak marketingmanagers, waarderen het enorm dat we geen onderzoeksbureau zijn waarbij de slides alleen nog gevolgd worden door een factuur. In onze aanpak helpen we de klant, na het ophalen van het inzicht, te bepalen wat echt nodig is om hun doelgroep in beweging te krijgen. Daar rolt een doelgroepstrategie uit en die vraagt vaak om nieuwe producten of proposities.”

“Met ons creatief team kunnen we klanten nu helpen tot meer ideeën hiervoor te komen. Ideeën die we bovendien snel kunnen voorzien van een pakkende productnaam en indien gewenst kunnen uitbouwen tot een campagne, wat het weer makkelijker maakt de ideeën voor te leggen aan de doelgroep.”

En waarom dan Oscar Busman en Dimitri Korpershoek?

Pim: “Los van hun enorme staat van dienst past hun werkwijze ook perfect bij Frisse Duik. Zij hanteren al jaren een succesvolle aanpak waarbij de klant op meerdere momenten in het proces een kijkje in de keuken krijgt en dus ook kan bijsturen.”

“Op het vlak van creativiteit gaan we net als met strategie met de klant werken en niet voor. Voor Dimitri en Oscar is dat gesneden koek. Bovendien vinden we elkaar in de visie dat creativiteit in marketing zich niet hoeft te beperken tot reclame.”

Oscar en Dimitri, waarom gaan jullie dit avontuur aan?

Oscar: “Met Frisse Duik hebben we een completer verhaal te vertellen aan klanten. En te bieden. In deze formatie kunnen we klanten echt helpen van A tot Z. Niet alleen het traject rond conceptontwikkeling maar het hele verhaal.”

“Je kunt wel een geweldige campagne verzinnen, maar wij zien ook dat er soms meer nodig is. Zijn er nieuwe inzichten die we boven water kunnen krijgen die ons kunnen helpen? Welke strategische keuzes horen daarbij? En heel belangrijk: Hoe krijg je als opdrachtgever de rest van de organisatie hierin mee? Daar kunnen we heel goed bij helpen.”

Dimitri: “Met Frisse Duik trekken we samen op met de klant. Dat vinden we heel interessant. Plus het feit dat we Pim al langer kennen dan vandaag. We hebben veel communicatie vraagstukken met elkaar aangevlogen voor verschillende opdrachtgevers. We weten dat we heel snel kunnen schakelen met elkaar en vullen elkaar perfect aan. En, we hebben lol in hetgeen wat we doen, ook niet onbelangrijk.”