Lonneke van Bree sluit zich aan bij Frisse Duik

31 mei 2024 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Acht maanden na de start heeft Frisse Duik een nieuwe adviseur aan boord gehaald: Lonneke van Bree. Een gesprek met de nieuwkomer en eigenaar Pim Halkes over de uitbreiding.

Hoi Lonneke, waarom zet jij deze stap?

“Menselijk gedrag heeft me altijd geboeid. Vanaf mijn studie Sociale Psychologie, waarin ik me verdiepte in groepsgedrag, tot mijn werk voor retailers die een klantenkaart willen introduceren of een theater dat een naamsverandering wil doorvoeren. Voor mij begint een traject met de vraag: wat beweegt de eindklant? En hoe kunnen we die klant helpen?”

Lonneke van Bree sluit zich aan bij Frisse Duik

Pim Halkes en Lonneke van Bree

“In mijn eerdere samenwerking met Pim heb ik ervaren dat hij heel dicht bij die eindklant blijft, bij wat mensen écht raakt en beweegt. En hij vanuit die inzichten de strategieën opbouwt.”

“Zo kom je tot een koers die logisch en uitlegbaar is, waarbij ook niet-marketeers binnen de organisatie enthousiast worden en mee willen doen. Die visie delen we, het altijd willen teruggaan naar wat je klant beweegt, en daar zie ik ons ook het verschil maken.”

Ga je je op een specifieke branche of specialisme richten?

Ik geloof dat elke organisatie die een uitdaging in de markt heeft die vragen oproept over hun positionering, waardepropositie(s) of klantstrategie bij mij en Frisse Duik past. Afhankelijk van de opdracht zal ik alleen, samen met Pim of met betrokken freelancers werken.”

Pim, wat motiveerde de uitbreiding van het team?

“Omdat we nu snel groeien, wil ik meer met vaste gezichten voor onze klanten gaan werken. Mensen die de klanten vooruithelpen maar ook Frisse Duik zelf. Lonneke is oud-collega en brengt precies dat mee wat Frisse Duik nog sterker maakt.”

Zoals wat?

“Als eerste ongevraagd advies en scherpe feedback. Daar word ik nu al blij van. Daarnaast weet ze met haar uitgebreide ervaring op het gebied van interne communicatie bij Nissan, haar CRM-ervaring bij Xbox en marketingconsultancy bij Yourzine ook hoe je zowel medewerkers als klanten in beweging krijgt. En dat is toch de kern van wat Frisse Duik teweegbrengt voor haar opdrachtgevers.”

En wat is de volgende stap voor Frisse Duik?

Nou, ik vind dit al een hele mooie.  Wat we in ieder geval zien is dat onze klanten zich echt geholpen voelen omdat we zowel hun klanten als hun medewerkers in beweging krijgen. Die brede focus hebben we omdat we impact willen hebben en zonder draagvlak en enthousiasme intern lukt dat niet. Hierdoor hebben we een aanpak die volgens onze klanten aansluit bij wat ze zochten, maar nog niet hadden gevonden.”

“Dus wat de volgende stap ook is, we zullen voortbouwen op die onderscheidende waarde.”