Nieuw AI-platform van BearingPoint maakt razendsnel klantpersona’s

18 november 2024 Consultancy.nl

BearingPoint heeft een nieuw product gelanceerd dat bedrijven helpt om vrijwel direct diepgaand inzicht in hun klanten te krijgen – van hun behoeften en voorkeuren tot hun gedrag en zelfs hun potentiële uitgavenpatronen.

De nieuwe ‘Persona Engine’ is een geavanceerd AI-platform gericht op klantintelligentie, dat is ontworpen om de manier waarop bedrijven hun klantsegmenten begrijpen en benaderen te transformeren.

Volgens BearingPoint kan de Persona Engine snel enorme hoeveelheden klantdata analyseren om verschillende persona’s van klanten te creëren. Een persona is een fictief karakter dat echte consumentengroepen weerspiegelt, gebaseerd op bepaalde voorkeuren en kenmerken.

Teams uit onder andere marketing, sales, productontwikkeling en innovatie gebruiken deze persona’s om de consument beter te begrijpen, personalisatie en verkoopconversies te stimuleren en hun producten en diensten te verbeteren.

“Het ontwikkelen van persona’s is vaak een moeilijk en tijdrovend proces voor marketeers. Persona Engine neemt deze taak in een mum van tijd uit handen”, stelt Jaco van Zijll Langhout, partner bij BearingPoint. 

“Met Persona Engine kunnen bedrijven moeiteloos gedetailleerde klantpersona’s creëren met slechts een paar klikken”, legt hij uit. “Door gebruik te maken van geavanceerde AI-algoritmen combineert het platform interne klantdata met externe bronnen om een 360-gradenbeeld van een klantsegment te vormen. Dit biedt bedrijven een compleet inzicht in klantbehoeften, voorkeuren en gedrag.”

Het platform stelt gebruikers in staat om simulaties uit te voeren met deze persona’s, waarmee real-life interacties worden nagebootst. “Deze functie geeft bedrijven de mogelijkheid om direct feedback en inzichten te verzamelen, datagedreven beslissingen te nemen, hun marketingstrategieën verder aan te scherpen en de klantbetrokkenheid te verbeteren”,aldus Van Zijll Langhout.

Hij geeft aan dat de tool verschillende voordelen biedt, met name voor consumentgerichte bedrijven zoals retailers, fabrikanten van consumentenproducten en luxe huizen en meer. Denk aan betere personalisatie van aanbiedingen (wat de klantervaring verbetert en verkoopconversie verhoogt), hogere klanttevredenheid (wat weer zorgt voor meer klantloyaliteit) en een beter trackrecord van productlanceringen (betere inzichten leiden tot een hogere slagingskans).

De ontwikkeling van Persona Engine werd geleid door het Nederlandse team van BearingPoint. De tool is al getest bij diverse klanten en wordt nu uitgerold naar de meer dan 50 kantoren van het adviesbureau wereldwijd.

More on: BearingPoint
Netherlands
Company profile
BearingPoint is a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

BearingPoint is a Regional partner of Consultancy.org in Europe, Netherlands and United Kingdom.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.