Adviestak van Qconcepts gaat na splitsing verder als asqin
De afgesplitste adviestak van Qconcepts is per vandaag omgedoopt tot asqin. Met de nieuwe merknaam willen de consultants hun expertise duidelijker profileren in de markt.
Qconcepts is een zakelijke dienstverlener met rond de 140 professionals werkzaam vanuit zes vestigingen door het land. Het bedrijf is actief binnen twee gebieden: accountancy en financieel advies.
Begin dit jaar haalde Qconcepts investeerder IK Partners aan boord. De twee partijen spraken daarbij de ambitie uit om een kantoor op te bouwen met focus op de auditsector. In lijn daarmee hebben de consultants zich nu afgesplitst.
In totaal zijn 40 consultants overgestapt naar asqin. Daar blijven ze doen wat ze de afgelopen jaren hebben gedaan: de dienstverlening van asqin richt zich op finance, business intelligence, data analytics en IT-implementaties binnen het financiële domein. Het bureau heeft een duidelijke sectorfocus: banken en verzekeraars, mkb-ondernemingen, de gezondheidszorg en woningcorporaties.
“Met dezelfde toewijding en expertise waarop klanten al jaren vertrouwen, luiden we als asqin een nieuw hoofdstuk in”, zegt commercieel directeur Arnoud Albada.
De rebranding komt niet als een verrassing. Begin dit jaar liet Albada samen met medepartners Erwin Tak en Jos Adriaans in een blogpost op de site van Qconcepts al weten dat ze werkten aan een eigen merk. “Dat helpt ons om ons eigen gezicht meer herkenbaar te maken in de markt. Zo kunnen we onze adviesteams nog duidelijker profileren in de markt.”
Na de carve-out opereert asqin als een zelfstandig bedrijf. Het is volledig in handen van de partners. Wel blijft asqin samenwerken met Qconcepts, laat Albada weten.
“Wij willen van betekenis zijn en organisaties echt versterken door nieuwsgierig te zijn en problemen op te lossen”, zegt Senior Consultant Pam Vermaat over hoe de nieuwe firma zich presenteert in de markt. “Dat doen we door data inzichtelijk te maken, verbeteringen te geven en alles onder controle te houden. En vooral door het gewoon te doen.”
“Onze klanten waarderen onze kritische, maar respectvolle benadering en het verantwoordelijkheidsgevoel dat we tonen,” geeft ze aan. “Deze toewijding komt voort uit de kernwaarden van asqin, die gebaseerd zijn op nieuwsgierigheid, verantwoordelijkheid en het constant stellen van de juiste vragen.”