VNG selecteert Vodafone voor aanbesteding GT Connect 2
De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) heeft na een aanbestedingstraject Vodafone gekozen als winnaar van GT Connect 2.
GT Connect 2 is een gezamenlijke aanbesteding waarmee de VNG voor 44 gemeenten een omnichannel communicatieplatform inkoopt dat aansluit op het Microsoft Teams platform. Het nieuwe communicatieplatform maakt het voor burgers mogelijk om op verschillende manieren contact op te nemen met de gemeente, zoals via social media, telefoon, e-mail of zelfs een online chat.
Bjorn van Rosengarten, Programmanager bij VNG, legt uit: “Als VNG hebben we nu voor 32 deelnemers, die 44 gemeenten en gemeentelijke organisaties vertegenwoordigen, een collectief programma neergezet dat invulling geeft aan de noodzakelijke communicatieoplossingen van deze gemeenten. De ingekochte diensten en producten garanderen een capaciteit en flexibiliteit die essentieel zijn voor een goede en betrouwbare communicatie naar de burger toe.”
“Wij hebben er veel vertrouwen in dat de gemeenten met Vodafone een betrouwbare partner hebben voor nu en in de toekomst”, voegt Van Rosengarten toe.
Vodafone combineert de oplossingen van Content Guru en Pridis om de gemeenten te ondersteunen in hun burgercommunicatie-infrastructuur. “Samen met onze partners zorgen we ervoor dat gemeenten de beste klantcommunicatie-oplossingen ontvangen, zodat zij haar inwoners in deze digitale wereld via verschillende communicatiekanalen nog beter van dienst kunnen zijn”, aldus John van Vianen, Executive Director Zakelijke Markt bij Vodafone Business.
Begeleid door VNG en Strict
Het aanbestedingstraject voor GT Connect 2 werd geleid door de VNG, met ondersteuning van Strict.
Bjorn van Rosengarten, programmamanager bij VNG Realisatie, vertelt waarom de organisatie hiervoor een externe partner aan boord haalde: “We hebben als VNG Realisatie veel kennis over aanbestedingen. De uitdaging zit in het feit dat het bij deze specifieke aanbesteding gaat om nieuwe technologie die zich ook nog eens snel ontwikkelt. Daar komt bij dat de technologische infrastructuur bij gemeenten doorgaans complex is en dat sterk wisselende eisen moeten worden vertaald in oplossingen. Om dit in goede banen te leiden hebben we een beroep gedaan op Strict.”
Jan-Hein Bastiaenen, CEO van Strict, zegt dat het adviesbureau met plezier terugkijkt op het traject. “We zijn blij met het vertrouwen van VNG Realisatie in Strict om de GT Connect 2 aanbesteding tot een succes te brengen. Door gemeenten nu een platform te bieden dat effectieve en efficiënte communicatie mogelijk maakt, voorziet de VNG in een belangrijk deel van de multichannel aanpak. De burger verwacht optimale en transparante dienstverlening en daarvoor is GT Connect 2 het fundament.”
Vodafone krijgt tijdens het implementatietraject advies en ondersteuning van Deloitte.