CLEVR helpt Primera met verbeteren van promotieprocessen

07 augustus 2024 Consultancy.nl

Primera en CLEVR hebben een samenwerking gesloten. De specialist in retailoptimalisatie gaat de winkelketen helpen bij het verbeteren van zijn promotiemanagement. De eerste resultaten van de samenwerking zijn al geboekt.

Met 540 winkels is Primera al jarenlang een vast onderdeel van het straatbeeld in heel het land. Naast artikelen zoals tabak, tijdschriften, wenskaarten en kantoorproducten zijn in de winkels ook pakketpunten te vinden voor PostNL en DHL.

Tot op heden gebruikte Primera promotiemethoden die veel handmatig werk vereisten. Dit maakte het proces foutgevoeliger en minder efficiënt. In samenwerking met CLEVER wil Primera nu een stap zetten in het worden van een meer gedigitaliseerde, datagedreven organisatie.

CLEVR helpt Primera met verbeteren van promotieprocessen

CLEVR voert bij Primera een robuust, geautomatiseerd promotiemanagementsysteem door dat de algehele efficiëntie en nauwkeurigheid moet gaan verhogen. 

Voor zijn commerciële proces gaat Primera gebruikmaken van de CLEVR-oplossing voor promotiemanagement. Met de cloud-based, low-code-applicatie, gebouwd op Mendix, kan Primera het gehele promotietraject, van planning tot uitvoering, digitaliseren en automatiseren. Dit verkort de tijd die nodig is voor het lanceren van promoties en verbetert de data-integriteit, wat betere besluitvorming mogelijk maakt.

“Onze samenwerking met CLEVR is een strategische stap naar geavanceerde digitale oplossingen die onze operaties stroomlijnen, nauwkeurigheid verbeteren en samenwerking tussen afdelingen bevorderen”, aldus Angelo Ridderhof, Manager Digital Business & Innovation bij Primera.

De samenwerking heeft inmiddels al de eerste resultaten opgeleverd, melden Primera en CLEVR. Zo is de promotie-uitvoering verbeterd en een datagedreven aanpak van Primera’s marketingstrategieën mogelijk gemaakt. Daarmee is de keten beter gepositioneerd om zijn marketinginspanningen via meerdere kanalen efficiënt te beheren.

De volgende stap voor Primera is het koppelen van het interne promotieproces aan de kassa’s. Leonie Buitenhuis, Business Analist bij Primera, kijkt ernaar uit: “Deze verbreding van de scope raakt een andere afdeling en creëert nog meer efficiëntie.”

Ook Jeroen Hanekamp, CEO van CLEVR, maakt tevreden de tussentijdse balans op: “Onze missie is om retailers zoals Primera te helpen om alles uit hun digitale mogelijkheden te halen. Het is geweldig om te zien wat onze samenwerking Primera nu al oplevert. We kijken ernaar uit om in de toekomst nog meer samen te bereiken.”