IG&H viert opening (Gen)AI Experience Center
IG&H heeft officieel de deuren geopend van zijn nieuwe (Gen)AI Experience Center. Het centrum is opgericht om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met generatieve AI en om bedrijven te helpen deze technologie op een praktische en schaalbare manier te implementeren. Bezoekers kunnen deelnemen aan interactieve demo’s, workshops en trainingen.
Het Experience Center bestaat uit zes verschillende ruimtes waar bezoekers kunnen experimenteren met diverse (Gen)AI-cases. Deze cases omvatten toepassingen voor beeld, tekst en getallen, en bieden hands-on ervaringen.
Klanten en werknemers kunnen trainingen volgen, bijvoorbeeld in Microsoft Copilot of prompt engineering. Ook fungeert het centrum als een brainstorm- en testruimte voor nieuwe oplossingen voordat deze bij klanten worden geïmplementeerd.
De focus ligt in het Experience Center vooral op toepassingen van (Gen)AI in sectoren als retail, gezondheidszorg en financiële dienstverlening. Een voorbeeld is de ‘Fashion Store’-case, waar bezoekers bij binnenkomst worden gescand en algoritmes een gepersonaliseerd winkelassortiment samenstellen op basis van de kleding die ze dragen.
“We zijn ontzettend trots op het (Gen)AI Experience Center dat we hebben neergezet”, laat IG&H-CEO Joost van de Meent weten. “Voor ons is dit een logische stap, omdat wij inmiddels al meer dan tien jaar werken aan (Gen)AI-oplossingen voor onze klanten en ook al vele klanten hebben geholpen met het implementeren van (Gen)AI.”
Potentie waarmaken
GenAI heeft volgens onderzoek het potentieel om het Nederlandse bbp de komende tien jaar met maar liefst €80 tot €85 miljard te laten groeien door verhoogde productiviteit.
“Tegelijkertijd zien we ook dat de adoptie van (Gen)AI in de praktijk nog beperkt is”, zegt Van de Meent. “Met ons (Gen)AI Experience Center willen we graag laten zien hoe bedrijven (Gen)AI praktisch en schaalbaar kunnen implementeren in hun bedrijfsvoering.”