‘Focus van Argon & Co ligt op duurzaam groeien’

11 juli 2024 Consultancy.nl 4 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Sinds april werkt Nina van Acker als Recruiter bij Argon & Co. We spraken haar over de ambities op recruitmentgebied en haar nieuwe rol.

Nina van Acker is een recruiter met veel expertise in employer branding en recruitment marketing. Ze heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen en implementeren van arbeidsmarktcommunicatiestrategieën en het ondersteunen van operationele recruitmentactiviteiten.

De afgelopen zes jaar werkte ze bij marketingbureau Pepperminds. In rollen als Community Manager en Recruitment Specialist hield ze zich bezig met het opzetten van strategische recruitmentplannen, het geven van trainingen en workshops en het optimaliseren van de recruitmentprocessen voor alle internationale vestigingen (Nederland, België, Duitsland en Denemarken).

Nina van Acker, (interim) Recruiter, Argon & Co

Eerder werkte Van Acker voor recruitment marketing softwarebedrijf MrWork, waar haar focus lag op het optimaliseren van de kandidaatreis, vanaf de start tot het moment van solliciteren.

Haar brede expertise in de wereld van recruitment en employer branding zet ze sinds kort op interim-basis in bij Argon & Co, een snelgroeiende operations- en supply chain-adviseur met in ons land zo’n twintig consultants. Van Acker is aangesteld als Recruiter.

Het is vooral de “langetermijnvisie op recruitment” van Argon & Co die Van Acker aantrok in haar nieuwe werkgever. “Door deze visie kan ik kwalitatiever te werk gaan en was de keuze voor Argon & Co voor mij voor de hand liggend”, vertelt ze in gesprek met Consultancy.nl.

Duurzaam groeien

Inmiddels is Van den Acker drie maanden aan boord bij Argon & Co. In haar nieuwe rol richt ze haar vizier vooral op de verdere groei van het kantoor in Utrecht.

“We zijn zeker aan het groeien en dit willen we ook doorzetten”, geeft ze aan. “Echter, is duurzaam groeien voor ons belangrijk. We willen de juiste verhouding Managers en Consultants hebben, zodat iedereen bij ons de juiste begeleiding en aandacht krijgt om professioneel te kunnen groeien. De ambitie is dus: duurzaam groeien.”

Passief benaderen

De ervaren recruiter heeft tal van frisse ideeën om de recruitmentprocessen en -resultaten van Argon & Co naar een hoger niveau te tillen. “Eerst wil ik focussen op het neerzetten van de juiste basis voor recruitment, oftewel het verder professionaliseren van wat er al staat. Daarna wil ik de stap zetten naar optimalisatie.”

“We zijn een klein, hecht team en tóch werken we voor grote klanten.”

Gevraagd hoe ze dat wil gaan aanpakken, geeft Van Acker aan dat ze “heel erg gelooft in het passief benaderen” van de doelgroep. “Ik weet hoe leuk het is om hier te werken, anderen zijn hier wellicht onbekend mee. Daarom zou ik graag een strategie opzetten om dit te optimaliseren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het opstellen van een goede employer value proposition en het uitdragen van het employer brand van Argon & Co.”

Ze vertelt dat er binnen Argon & Co de komende tijd vooral een innovatieslag aan zit te komen, zowel op het gebied van recruitment als rondom het onboardingproces, dat uiteraard cruciaal is om toekomstige collega’s goed te kunnen laten aarden binnen de organisatie.

Tijd, ruimte en vrijheid

Zelf blikt Van Acker in elk geval terug op een prettige start: “Mijn onboarding was heel fijn. Ik kreeg de tijd en ruimte om het bedrijf en de collega’s goed te leren kennen, wat natuurlijk heel belangrijk is binnen mijn rol. Ook stond er voor mij al een duidelijke aanpak klaar, waar ik de vrijheid krijg om mee verder te werken en/of opnieuw op te bouwen.”

Ze kijkt uit naar het verder optimaliseren van de recruitmentprocessen en het onboardingproces en het versterken van de employer brand. “Ik ben ervan overtuigd dat deze stappen ervoor gaan zorgen dat kandidaten een fijne sollicitatieprocedure zullen hebben bij ons.”

En wat zou ze zeggen tegen talenten die overwegen te solliciteren bij Argon & Co? Van Acker hoeft niet lang na te denken over haar antwoord: “Werken in de consultancywereld mét een goede work-life balance? Dat kan bij ons. We zijn een klein, hecht team en tóch werken we voor grote klanten. Het maakt niet uit of je net uit de schoolbanken komt of al jaren ervaring hebt, je kunt gelijk impact maken met het werk dat jij doet.”