IT Consultant Julian Huisinga (Goodzo) over zijn rol bij Moba

23 mei 2024 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Julian Huisinga, IT Consultant bij Goodzo, is begin dit jaar aan zijn derde opdracht begonnen sinds hij zich twee jaar geleden aansloot bij de IT-consultancy. We blikken met hem terug op de variëteit van zijn werk en zijn belangrijkste lessen.

Na eerder projecten voor Cygnific en VolkerWessels te hebben afgerond, is Julian afgelopen maart gestart als Senior Servicedesk Medewerker bij Moba, een toonaangevende fabrikant van machines voor het sorteren, verpakken en verwerken van eieren.

Bijzonder aan zijn nieuwe opdracht is dat Julian, nog maar 23 jaren jong en zonder eerdere salesverantwoordelijkheid, het project zelf wist binnen te halen. Het succesverhaal past volgens Goodzo goed bij Julian, die wordt geprezen om zijn klantgerichte houding (“Julian zet zich graag in om klanten te helpen”) en zijn vermogen om “duurzame relaties op te bouwen en te onderhouden”, zowel met opdrachtgevers als collega’s.

Julian Julian Huisinga (Goodzo)

Julian Huisinga, IT Consultant bij Goodzo

In het binnenhalen van zijn nieuwste opdracht speelde zijn connectie met een voormalige collega een belangrijke rol. Moba is een nieuwe klant voor Goodzo, en “Julians proactieve en commerciële houding” hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan het verder uitbouwen van het netwerk van zijn werkgever.

Diversiteit in de werkzaamheden

Met veel tevredenheid kijkt Julian terug op de opdrachten waar hij bij Goodzo tot op heden aan heeft mogen werken. “Ik heb gewerkt voor verschillende klanten in uiteenlopende sectoren. Elk van deze klanten vertegenwoordigt een unieke organisatiestructuur, opereert binnen een specifieke branche en hanteert verschillende werkwijzen.”

De rollen die hij vervulde waren eveneens verschillend. Zo was Julian naast support-opdrachten ook betrokken bij procesverbeteringen en IT-implementaties. “Door deze ervaring krijg ik breed inzicht in de diversiteit van organisaties en de verschillende bedrijfsprocessen en IT-support workflows.”

Geleerde lessen

Gedurende die opdrachten leerde Julian meerdere lessen, die hij nu meeneemt naar zijn nieuwe rol bij Moba. “Ik heb geleerd dat tijdige en effectieve communicatie, probleemoplossend vermogen en het vermogen om onder druk te presteren cruciaal zijn in de IT-wereld.”

“Als IT’er ben ik me ervan bewust dat ons werk een ondersteunende rol heeft en dat we altijd de eindgebruiker in gedachten moeten houden”, vervolt hij. “De IT is een verbinder van de business…De juiste mensen met elkaar verbinden, duidelijk communiceren met collega’s en klanten en de verwachtingen goed managen. Dat zijn takeaways die ik meeneem naar mijn huidige rol.”

En tot slot moet je “natuurlijk” zorgen voor effectieve oplossingen voor de problemen die zich voordoen, geeft hij aan. “Neem de tijd om naar de kern te kijken en gebruikers te begrijpen, zodat problemen niet herhaaldelijk voorkomen. Daar kan veel winst uit worden gehaald. Stel de juiste vragen en durf de ‘opdrachtgever’ te challengen. Op die manier bereik je het beste resultaat.”

IT-vaardigheden

Julian laat tot slot weten dat Goodzo een belangrijke rol speelt in zijn persoonlijke en professionele ontwikkeling. “Goodzo biedt alle startende collega’s een uitgebreid trainingsprogramma aan, dat hen voorziet van fundamentele IT-vaardigheden.”

“Onlangs ben ik begonnen met het Deep Dive-traject van Goodzo, waar we trainingen krijgen om onze sociale vaardigheden verder te ontwikkelen. Dit komt goed van pas in mijn werk, waar interactie met mensen een belangrijk onderdeel is voor het leveren van effectieve IT-ondersteuning”, besluit de IT Consultant.