Joris van der Steuijt en Mariolein van der Plas in directie van Young Colfield
Young Colfield heeft twee nieuwe bestuurders en aandeelhouders: Joris van der Steuijt en Mariolein van der Plas.
De aanstelling van het duo valt samen met een leiderschapstransitie bij Young Colfield, waarbij twee bestuurders de keuze hebben gemaakt om uit het bestuur te stappen om zich op nieuwe initiatieven te richten binnen het collectief waar Young Colfield deel van uitmaakt.
Nieuwkomers Joris van der Steuijt en Mariolein van der Plas vormen nu samen met Els Hoebee en Anne Spapens de vierkoppige directie.
Young Colfield is een ontwikkelaar van talent. De firma uit Amsterdam traint hoogopgeleide starters en verbindt ze aan opdrachtgevers die op zoek zijn naar talent. Sinds de oprichting in 2006 heeft Young Colfield naar eigen zeggen “honderden talenten” geholpen aan een vliegende start van hun carrière.
Joris van der Steuijt is zelf zo’n talent – hij doorliep tussen 2014 en 2015 het Talent Program van Young Colfield. Hij heeft zich in de jaren na zijn traineeship volledig gericht op het ondernemerschap, als mentor bij Startupbootcamp, venture builder bij ING en oprichter van 510.Ventures en Homigo.
Mariolein van der Plas was de afgelopen drie jaar directeur van de stichting Jong Ondernemen, een platform voor ondernemerschap op school. Daarvoor werkte ze vijf jaar bij Google, meest recent als Head of Education voor de regio Noord-Europa.
Samen gaat het viertal werken aan de verdere uitbouw van Young Colfield. Het bureau heeft een aantal plannen opgesteld die het de komende periode wil realiseren, waaronder de uitbreiding van de focus op enkel wo-afgestudeerden naar ook andere professionals, en het lanceren van nieuwe traineeships en inhoudelijke programma’s voor talent dat zich meteen wil specialiseren in bijvoorbeeld ESG of CSRD.
Vertrekkend bestuurder Réal van Schie splitst zich op 1 januari 2024 af met adviesbureau Young Experience. Piter-Jan Goodijk stapt uit de dagelijkse leiding om zich te richten op Proefwerk, zijn sociale onderneming in het onderwijs. Beiden blijven verbonden aan GaanStaan, een collectief waarin de verschillende labels met elkaar verbonden zijn.
“Door de veranderingen ontstond er ruimte voor – en behoefte aan – versterking”, aldus Hoebee. “Enerzijds in de dagelijkse leiding, op het vlak van business development en bedrijfsvoering, anderzijds om het ‘aandeelhouderschap’ zoveel mogelijk binnen het Young Colfield-team te behouden. Als visiegedreven organisatie kiezen we er bewust voor om zoveel als mogelijk aandeelhouders te hebben die dicht bij de dagelijkse praktijk staan.”