Bartjan Willenborg krijgt wereldwijde rol bij Marsh McLennan
Marsh McLennan heeft Bartjan Willenborg per 1 september benoemd tot Chief Marketing Officer (CMO) voor de divisie Health & Benefits.
In zijn nieuwe rol wordt Willenborg wereldwijd verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van de marketingstrategie voor Mercer Marsh Benefits, dat kleine organisaties, ondernemingen en internationale bedrijven advies levert over arbeidsvoorwaarden.
De divisie van Marsh McLennan (dat in totaal goed is voor meer dan $20 miljard omzet) biedt onder meer strategisch advies en oplossingen op het gebied van pensioenen, gezondheidszorg, welzijn en andere secundaire arbeidsvoorwaarden.
De afgelopen ruim vier jaar gaf Willenborg leiding aan Marsh en Mercer Nederland. In de twee jaar daarvoor was hij Marketing Leader Northern Europe en overzag hij de marketingstrategie in de Noord-Europese regio (inclusief Nederland en Scandinavië). Eerder gaf hij enkele jaren leiding aan de Nederlandse marketingteams van zowel Marsh als Mercer.
Voor zijn tijd bij Marsh McLennan vervulde Willenborg bij International Baccalaureate enkele jaren de rol van Global Head of Communications & Marketing. Bij Aon fungeerde hij jarenlang als Director of Marketing voor EMEA en eerder als Director Marketing & Communications voor Nederland.
In zijn vroege loopbaan werkte Willenborg bij de Applied Communications Group en Dun & Bradstreet.
Mercer Marsh Benefits is een samenwerking tussen Mercer en Marsh McLennan, de twee grootste dochterbedrijven van Marsh McLennan. De andere divisies zijn Oliver Wyman (strategieconsulting) en Guy Carpenter (verzekeringsdiensten).