Cognizant richt nieuwe praktijk op voor ServiceNow-dienstverlening
Cognizant en ServiceNow hebben samen een ambitieus groeiplan uitgestippeld, waarbij Cognizant zijn ServiceNow-dienstverlening de komende tijd flink zal uitbouwen. De partners mikken samen op het realiseren van een omzet van zo’n €1 miljard. De groeiagenda wordt geleid door de nieuw opgetuigde ServiceNow Business Group binnen Cognizant.
Wereldwijde IT-dienstverlener Cognizant werkt al meer dan tien jaar samen met ServiceNow. Cognizant heeft de status van Strategic Partner en geldt mondiaal als een van de leidende ServiceNow-implementatiepartners. Vorig jaar nog was Cognizant de wereldwijde winnaar van ServiceNows Accelerated Growth Award.
Met de gesloten samenwerking breiden de twee partners hun relatie nu verder uit. Samen zullen Cognizant en ServiceNow nieuwe capaciteiten, platforms en oplossingen ontwikkelen om organisaties in uiteenlopende sectoren te helpen bij het “aanjagen van hun digitale transformatieagenda’s” en het “omarmen van datagedreven manieren van werken”, vooral met behulp van artificial intelligence.
ServiceNow geldt wereldwijd als een vooraanstaande leverancier van software voor het managen en stroomlijnen van backoffice-processen. Het platform staat vooral bekend om zijn krachtige ondersteuning van IT-processen, waaronder bijvoorbeeld IT ticket management, maar wordt ook gebruikt op gebieden als customer experience, employee experience en operational excellence.
ServiceNow Business Group
De nieuw opgetuigde praktijk binnen Cognizant – genaamd ServiceNow Business Group – wordt verantwoordelijk voor het complete ServiceNow-aanbod en het realiseren van de gezamenlijke groeiambities.
“In alle sectoren streven bedrijven ernaar hun concurrentiepositie te verbeteren, hun operaties te optimaliseren en betere ervaringen te leveren, maar ze worden geconfronteerd met uitdagingen rond platformsilo’s en intensieve, handmatige workflows”, zegt Ravi Kumar, CEO van Cognizant.
“Cognizant en ServiceNow zijn goed in staat om deze uitdagingen aan te pakken door de combinatie van onze diepgaande branche-expertise, enterprise AI-oplossingen en het krachtige platform van ServiceNow. Hierdoor leveren we innovatieve, kosteneffectieve oplossingen die de waarde van de producten en diensten van onze klanten aan hun eindklanten vergroten.”
Bill McDermott, Chairman en CEO van ServiceNow, voegt toe: “Elke CEO is op dit moment in een innovatierace verwikkeld. De winnaars omarmen AI-gedreven transformatie voor een nieuwe manier van zakendoen.”
“Door de oplossingen en diensten van Cognizant te combineren met het intelligente platform voor end-to-end digitale transformatie, versnellen we de automatisering om de moeilijkste uitdagingen van onze klanten op te lossen”, besluit de topman.