ProRail kiest 4NG als ontwikkelpartner voor online kanalen
ProRail heeft 4NG geselecteerd als ontwikkelpartner voor zijn digitale kanalen. Het contract kent een lange looptijd: maar liefst acht jaar.
Het online kanaal is voor ProRail een belangrijke manier om stakeholders te informeren over wat de spoorwegbeheerder doet, over het laatste nieuws en nieuwe ontwikkelingen. ProRail.nl geldt als het moederschip van de online portefeuille, terwijl Spoordata.nl toegang biedt tot informatie over de producten en diensten van ProRail en WerkenbijProRail.nl zich richt op het aantrekken van nieuw talent.
ProRail zal de komende jaren samenwerken met 4NG, een full-service digital- en webbureau, om alle drie de websites te beheren, ontwikkelen en verbeteren. De focus van de samenwerking met de Conclusion-dochter ligt op het zorgen dat de drie site optimaal functioneren en het creëren van een optimale user en employee journey.
Zo werkt 4NG voor ProRail aan innovaties, zoals applicatieontwikkeling gericht op de arbeidsmarkt en tooling om het klikgedrag van bezoekers inzichtelijk te maken. Daarnaast biedt 4NG support en beheert het de Optimizely-software die wordt gebruikt voor de drie websites. 4NG is Platinum Europe-partner van het softwarebedrijf.
“We zijn trots dat we deze aanbesteding hebben gewonnen en kijken ernaar uit om voor ProRail op het digitale vlak het verschil te maken en hen te ontzorgen”, laat Michiel Kroeks weten, algemeen directeur van 4NG.
Kroeks toont zich verheugd dat 4NG zich de komende acht jaar mag inzetten voor een organisatie die een belangrijke maatschappelijke rol vervult: “De werkzaamheden aan het spoor, en daarmee het zorgdragen voor veilig vervoer van passagiers én goederen waar ProRail zich voor inzet, maakt het werken voor deze klant extra bijzonder”, geeft hij aan.
De twee partijen zijn overigens geen onbekenden van elkaar. Al jaren werken ProRail en Conclusion samen op het gebied van cloudinfrastructuur, security en werkplekdienstverlening. “We kennen Conclusion al goed doordat we met meerdere bedrijven binnen het ecosysteem samenwerken”, aldus Inés Plasmans-Levert, Directeur Communicatie en Externe Betrekkingen bij ProRail.
Over de huidige samenwerking zegt ze: “We willen ProRail graag een frisse en moderne uitstraling geven, als organisatie én als werkgever. 4NG gaat ons helpen om onze stakeholders deze vernieuwde uitstraling te laten ervaren.”
4NG telt zo’n 400 medewerkers. Het bedrijf opereert binnen drie domeinen: digital strategy, development & data en performance marketing & growth.