Grant Thornton zet collega’s centraal in landelijke ‘& you’-campagne
Het snelgroeiende Grant Thornton is druk op zoek naar nieuw talent. Om de ambitie kracht bij te zetten is een nieuwe landelijke arbeidsmarktcampagne op poten gezet.
Met zo’n 600 professionals, werkzaam vanuit 8 vestigingen door heel Nederland, is Grant Thornton een van de grotere accountants- en advieskantoren van ons land. Internationaal werken er zo’n 62.000 professionals in ruim 135 landen.
Uiteraard geniet het kantoor binnen de sector de sector al jaren landelijke bekendheid. Maar voor wie Grant Thornton nog niet kent: de kans is groot dat de nieuwste campagne daar snel verandering in zal brengen.
Van online tot abri’s in steden, Grant Thornton kiest met een brede media-inzet namelijk voor een grote zichtbaarheid in de markt. Niet verrassend, want als er een plek is waar de arbeidsmarktkrapte nog altijd groot is, dan is het wel de zakelijke advisering.
Positie verstevigen op de arbeidsmarkt
Grant Thornton schakelde de hulp in van Steam om een nieuwe campagne te ontwikkelen die de positie van het accountants- en advieskantoor op de arbeidsmarkt de komende periode zal moeten gaan verstevigen.
Naast Steam (concept) is de campagne ook mede tot stand gekomen door Onze Kapel (creatie en productie) en mediabureau Zuiver/Wind.
De campagne is tot op zekere hoogte een vervolg op een eerdere campagne uit coronajaar 2020. Die campagne was getiteld ‘Grant Thornton, accountancy, tax, advisory & you’. Gezien de enorme ontwikkelingen die zijn voortgevloeid uit de coronacrisis (denk aan digitalisering en werken op afstand) was (de focus van) die campagne niet langer in lijn met de wereld van nu.
Tijd dus voor een nieuwe aanpak. Theo Ostermann, lid Raad van Bestuur en partner bij Grant Thornton, licht toe: “Het hybride werken heeft een vlucht genomen, de arbeidsmarkt staat – zeker in onze sector – enorm onder druk en ook binnen onze eigen organisatie waren er op strategisch vlak veranderingen.”
Het verschil maken: & You
In de nieuwe campagne is er vooral veel ruimte voor het eigen verhaal van de medewerkers van het kantoor. Zo vertellen zij over de bijzonder momenten uit hun eigen carrière, momenten waarover ze inmiddels kunnen zeggen: ‘Dat was het moment dat ik het verschil heb weten te maken.’
Bij Grant Thornton noemen ze precies dat ook wel het ‘& you’-moment. Dat dient nu als uitgangspunt in de landelijke arbeidsmarktcampagne, die zich in het bijzonder richt op starters en mediors, maar ook een bredere doelgroep kan en mag aantrekken.
Jezelf zijn en volop meedraaien
Was de vorige campagne vooral gericht op de ‘menselijke maat’, een aspect waar veel bedrijven zich sinds de coronacrisis op zijn gaan richten, in de nieuwe campagne ligt vooral de focus op het “duidelijk laten zien van onze werkmentaliteit”, legt Ostermann uit.
“We zoeken naar talent dat het leuk vindt om diep te graven, kritische vragen durft te stellen, wil vernieuwen, veranderen en ontwikkelen. We blijven ‘& you’ als verhaal richting de arbeidsmarkt voeren, maar dan wel in een nieuw jasje.”
“We laten zien dat je bij Grant Thornton niet alleen helemaal jezelf kunt zijn, maar dat je vanaf het begin serieus wordt genomen en meteen volop meedraait met de kans te laten zien wat je in huis hebt”, vult Bart Jonker aan, bestuurslid clients en markets. “We zetten dat verhaal op een authentieke en frisse manier neer met echte verhalen van eigen medewerkers.”
Met andere woorden, nieuwkomers krijgen bij Grant Thornton vanaf het begin alle ruimte om hun talent te laten zien. “Om baanbrekend werk te verzetten voor toonaangevende klanten. Om impact te hebben. Want bij ons draait het om jou: niet alleen kun je helemaal jezelf zijn, maar je wordt vanaf het begin serieus genomen.”
Gevoel van trots
“Ik heb hoge verwachtingen van de campagne en kijk met veel plezier uit naar de resultaten”, laat Jonker weten. “De kleurrijke manier waarop invulling is gegeven aan deze campagne is heel eigen en tegelijk onderscheidend. Het is ook een mooie weerspiegeling van de diversiteit die wij zo hoog in het vaandel hebben staan.”
En ook Ostermann laat weten “oprecht trots” te zijn op de nieuwe campagne. “We gaan naar buiten op een manier waarop we dat nog niet eerder hebben gedaan. Ik merk dat dat ook enorm resoneert binnen onze organisatie. Het geeft collega’s echt een gevoel van trots.”