Xebia-dochter GoDataDriven kiest voor moedermerk

06 januari 2023 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Na zo’n tien jaar onder de eigen merknaam geopereerd te hebben binnen de Xebia-groep, gaat GoDataDriven per vandaag verder onder het Xebia-merk.

GoDataDriven werd in 2013 opgericht, toen als volledige dochteronderneming van Xebia. Het bedrijf specialiseert zich in data science-diensten, waaronder kunstmatige intelligentie, machine learning en advanced analytics.

Met de rebranding naar Xebia wil GoDataDriven (circa 80 professionals) een betere herkenbaarheid hebben voor zijn internationale ambities. Het Amsterdamse dochterbedrijf is nu vooral actief in de Benelux, maar ziet ook mogelijkheden om zijn activiteiten te ontplooien in de zestien andere landen waarbinnen Xebia actief is.

Xebia-dochter GoDataDriven kiest voor moedermerk

Xebia, dat zijn wortels in Nederland heeft, telt vandaag de dag meer dan 6.000 medewerkers, verspreid over 18 locaties wereldwijd. Het bedrijf ondersteunt zijn klanten met de gehele digitale transformatieketen, en staat vooral bekend om zijn diensten op het gebied van agile, DevOps, data science, softwareontwikkeling, security, low-code en Microsoft-oplossingen.

“Ik ben trots op wat we als team hebben bereikt in het afgelopen decennium”, zegt Rob Dielemans, oprichter van GoDataDriven. “Nu is het tijd om organisaties ook in andere regio’s te helpen om data te verankeren in het DNA en ze te laten excelleren. Hiervoor brengen wij onze ervaring naar Xebia, en tegelijkertijd profiteren wij van het brede scala aan expertises van Xebia.”

Anand Sahay, CEO van Xebia, voegt toe: “GoDataDriven heeft zichzelf gevestigd als toonaangevend data- en AI-adviesbureau in de Benelux. Nu GoDataDriven verder gaat als Xebia hebben we als organisatie de mogelijkheid om deze unieke expertise en ervaring naar andere regio’s te brengen, waardoor Xebia een stap dichter bij het realiseren van zijn ambities als wereldwijd adviesbureau gespecialiseerd in digitale transformatie komt.”

De steeds nauwere samenwerking en kennisdeling tussen de twee bedrijven is een andere belangrijke reden die de twee partijen ertoe heeft aangezet één enkel merk te omarmen. “Beide firma’s profiteren van een enorme informatie- en kennisstroom. Meer experts en kennisdeling, betere beslissingen, meer perspectieven op uitdagingen en een sterkere coördinatie op thema’s”, zegt Giovanni Lanzani, managing director Data Benelux bij Xebia.

Ook schaal speelde mee in de harmonisatie. Lanzani legt uit: “Voor veel grote klanten is een omzetdrempel nodig om in aanmerking te komen voor hun inkoopprocedures (zoals een wereldwijde omzetdrempel van €50 miljoen). Verder geldt: voor sommige van onze technologiepartners is het delen van een certificeringsstatus tussen entiteiten niet mogelijk (bijvoorbeeld: AWS). De overgang naar Xebia voorkomt deze beperking."