Carolien de Rooi en Danne de Vries starten The Purple People
Het consultancylandschap is een nieuw adviesbureau rijker: The Purple People. Oprichters Danne de Vries en Carolien de Rooi hebben de ambitie om managers te helpen met het bouwen van toekomstbestendige (digitale) teams.
Voor de twee oprichters bouwt hun nieuwe onderneming voort op de gezamenlijke ervaring die ze opdeden bij BrandPit, een headhunter die organisaties helpt met het werven van online marketing- en e-commercetalent.
Danne richtte BrandPit zo’n dertien jaar geleden op, na jarenlang in het marketinglandschap te hebben gewerkt (onder andere bij Deloitte). Carolien kwam eerder dit jaar aan boord bij de headhunter. Zij bekleedde eerder diverse leadrollen in marketing en media bij corporates en brengt ook waardevolle advieservaring mee.
Met The Purple People schuiven de twee oprichters omhoog in de talentketen. “BrandPit zorgt voor de praktische invulling van talentbehoeften, The Purple People opereert juist aan de strategische voorkant”, legt Danne uit.
“Wij geloven dat je met mensen je organisatie op koers moet houden. Het onderwerp ‘people’ hoort wat ons betreft dan ook in de boardroom”, aldus Danne. “De cultuur binnen een organisatie en de mindset zijn de succesfactoren om de uitvoering van de digitale strategie te versnellen. Dit vraagt om een ander soort organisatie en mensen met een flexibele en digitale mindset en een mix van inhoudelijke skills. Vanuit dit geloof is The Purple People opgericht.”
De focus van The Purple People ligt op talentvraagstukken binnen het domein digitale marketing en e-commerce. Onder meer voetbalclub Ajax is een klant van het nog jonge bureau.
Concreet helpt The Purple People klanten – voornamelijk HR-managers – met het uitdenken van hun talent roadmap. “We kijken hierbij naar de verschillende aspecten in de organisatie (potentieel, aanbod, kanalen, organisatie en data) om zo een compleet beeld te schetsen van de passende routekaart”, licht Danne toe.
“Vervolgens kunnen we ook de uitvoering begeleiden”, vult Carolien aan. “We helpen klanten met het bouwen van een team met alle capaciteiten die nodig zijn om digitale transformatie te versnellen, van functieprofielen en scorecards tot tooling.”
“We zien onszelf als regisseur van verandering waarbij we de brug slaan tussen business, HR en IT. En dat doen we op een pragmatische manier met een bak aan ervaring”, sluit het duo af.