Nokia selecteert TCS voor wereldwijde digitale HR-transformatie
De Finse telecomreus Nokia heeft Tata Consultancy Services geselecteerd om te helpen bij het vernieuwen en digitaliseren van de HR-operaties van de organisatie. Het betreft de operaties voor het gehele wereldwijde personeelsbestand van Nokia, dat werkzaam is in meer dan 130 landen.
Als onderdeel van zijn ‘One Nokia Digital’-strategie heeft het telecombedrijf de ambitie om zoveel mogelijk van zijn backoffice-processen te digitaliseren en automatiseren. Om die doelstelling te realiseren is het gestart met verschillende digitale transformatieprojecten.
Tata Consultancy Services is al meer dan vijftien jaar een technologiepartner van het telecombedrijf en heeft de afgelopen jaren Nokia bijgestaan met verschillende digitale initiatieven. Nu haalt het dus een grootschalige transformatieopdracht binnen gericht op het human resources-domein.
“TCS werkt al jaren nauw samen met Nokia aan visionaire initiatieven op het gebied van applicaties, IT, verticale integratie en R&D. We zijn verheugd om onze langdurige relatie nu ook uit te breiden met de transformatie van Nokia’s HCM-platform, met onze diepgaande inhoudelijke kennis, onze technologische knowhow en onze functionele expertise”, zegt V Rajanna, Global Head, Communications, Media, & Technology Business bij TCS.
TCS zal Nokia onder meer ondersteunen met de vervanging van Nokia’s huidige on-premise HR-systemen. Hiervoor in de plaats komt een nieuw pakket oplossingen op basis van Oracle Fusion Cloud Human Capital Management. De overgang zal samenvallen met een grote standaardisatie van HR-processen en een harmonisatie. Dit project heeft gevolgen voor alle HR-medewerkers van Nokia overal ter wereld.
Efficiëntie en inzicht
Door de transformatie zullen Nokia’s HR-professionals efficiënter kunnen werken. Daarnaast biedt het managers bruikbare inzichten en analyses die hen ondersteunen bij de uitwerking van hun personeelsbeleid. Hiermee kan Nokia een consistente werknemerservaring bieden voor alle teams en HR-diensten gemakkelijker wereldwijd beheren en opschalen, zo laat de topman weten.
Alan Triggs, Chief Digital Officer bij Nokia, is blij met de ondersteuning van TCS tijdens het traject. “TCS is een van onze sleutelpartners op het gebied van digitalisering en transformatie. We kijken ernaar uit om onze relatie met TCS te versterken door samen te werken aan de transformatie van onze HR-tools en -praktijken, en zo de werknemerservaring voor onze teams over de hele wereld te verbeteren."
“Omdat we bij Nokia onze mensen centraal stellen bij alles wat we doen, is het ons doel om de werknemerservaring voortdurend te verbeteren”, voegt Interim Chief People Officer Lisbeth Nielsen toe. “We rekenen op TCS om bijna al onze mensgerelateerde processen opnieuw te ontwerpen om vereenvoudiging te bevorderen en bureaucratie te verminderen.”