Online business consultancy ULURU|Beagle failliet
ULURU|Beagle, een adviesbureau op het gebied van strategie, innovatie en online business, is begin deze week onverwacht door de rechtbank failliet verklaard. Ondanks een kleine winst in Q1 2012 is het Amsterdamse adviesbureau meegenomen in het faillissement van haar zusterbedrijf. Er komt geen doorstart, de naam ULURU|Beagle verdwijnt van het toneel.
Consultancykantoor ULURU|Beagle is in 2006 opgericht door Mick Walvisch. Sinds medio vorig jaar was Leonie van Mierlo Managing Director. In 2009 werd het ULURU|Beagle overgenomen.
Tegenover ICT-website Emerce zei Walvisch het volgende: “Er komt een einde aan een ecosysteem dat we zesenhalf jaar geleden hebben opgericht. Vrijdag komen we met alle mensen samen voor de sluiting. Er komt geen doorstart. Ik wil geen kopie maken van wat was maar authentiek blijven.”
In de afgelopen jaren groeide ULURU|Beagl uit tot een niche adviesbureau met 10 consultants en werkte het voor verschillende topklanten, waaronder Walt Disney, IBM, Nuon, TomTom, RTL, KPN, en Nestlé.
Van tegenvallende resultaten naar lichte winst
Door de crisis kampte ULURU|Beagle de afgelopen twee jaar met tegenvallende resultaten. Mick Walvisch benadrukt dat het een succesvolle turnaround heeft kunnen doorvoeren: “Daar hebben we afgelopen jaar op ingegrepen door de organisatie strakker aan te sturen en te revitaliseren met een nieuw logo, website en een volledige focus van het Management Team op acquisitie. Dat resulteerde in een verbetering van de omzet en een kleine winst in het eerste kwartaal van 2012”.