RedPack Innovators bestaat 1 jaar: ‘Work smart, play hard’
Deze zomer vierde RedPack Innovators zijn éénjarig jubileum. Alle reden om in gesprek te gaan met de vier oprichters – Ian Bovelander, Kevin Hermes, Marnix Pilon en Dennis Wüstefeld – over het ontstaan van RedPack en de manier waarop het bureau zich onderscheidt in de markt.
Om te beginnen, hoe kennen jullie elkaar en waarom zijn jullie RedPack gestart?
“We kennen elkaar al wat langer van eerdere projecten. Ian en Dennis hebben beiden een achtergrond in projectmanagement. Kevin en Marnix hebben juist een adviesachtergrond op het gebied van processen en data.”
“Door onze krachten te bundelen ontstaat een ideale complementaire mix van denken en doen op het snijvlak van innovatie en technologie. Onze visie is ‘work smart, play hard’: bied toptalent mooie kansen, echte invloed en ondernemerschap. Dan gaat de rest vanzelf.”
Wat doet RedPack Innovators precies? En voor wie?
“Bij RedPack Innovators bijten we ons vast in uitdagende, innovatieve digitaliseringsprojecten. Onze klanten zijn ambitieuze bedrijven en organisaties die net een stapje verder willen en durven zetten. We helpen hen innovatiekansen te verzilveren met behulp van onze expertises innovation strategy, data utilization en disruptive processing. Samen met onze klanten gaan we voor echte win-wins.”
Naar eigen zeggen zijn jullie ‘anders dan anders’. Wat maakt jullie zo bijzonder?
“Dat is simpel: wij zijn geen organisatie met mensen, maar mensen met een organisatie. RedPackers zijn dan ook geen nummer, wij werken mét elkaar en niet voor elkaar. We helpen elkaar met de actuele projecten en investeren continu in onze eigen skills. Tot slot werken we gemiddeld ook nog eens anderhalve dag per week aan RedPack zelf. En dat werpt zijn vruchten af: in nog geen jaar is ons team al naar tien professionals gegroeid.”
Hoe kijken jullie terug op het eerste jaar?
“Afgelopen jaar was zowel uitdagend als heel bijzonder. We hebben keihard gewerkt op alle facetten van onze ambities. Zo hebben we veel tijd geïnvesteerd in het verscherpen van onze dienstverlening, het neerzetten van het merk ‘RedPack’, het opbouwen van een sterke klantenkring en het creëren van onze eigen RedPack-hangout voor ons snelgroeiende team. Een resultaat waar we trots op zijn!”
Hoe onderscheidt RedPack zich van andere consultancybureaus?
“Ons team bestaat uit jonge en gedreven professionals die zijn opgegroeid in de huidige razendsnelle datagedreven wereld. Technologie en innovatie zijn met de paplepel ingegoten. Iedereen heeft het RedPack-DNA: een mix van ondernemen, doorzetten, lef, een ideale work-life balans en vooral plezier tijdens het werk. Dat sluit aan bij onze visie ‘work smart, play hard’.”
Wat zijn jullie ambities voor 2023?
“We willen weloverwogen doorgroeien met één nieuwe RedPacker per kwartaal. Dan zijn we over twee tot drie jaar met zo’n 20 à 25 collega’s. Dit is groot genoeg om bij onze klanten echt verschil te kunnen maken en compact genoeg om RedPack persoonlijk te houden.”
“Daarnaast willen we onze strategie-, data- en procesdiensten verder verbreden met nieuwe slimme tools en nuttige partners. Ondanks dat de wereld momenteel wat spannend en dynamisch is, hebben wij alle vertrouwen in de toekomst van RedPack Innovators.”