ITDS lanceert competence centre voor Keylane Axon-implementaties
Na jarenlang ervaring te hebben opgedaan met Axon-implementaties, brengt ITDS nu al zijn kennis en kunde op dit gebied samen in een nieuw competence centre.
Het Axon-platform van Keylane is een van de meest gebruikte systemen bij schadeverzekeraars voor het digitaliseren van hun processen. Het SaaS-platform ondersteunt alle administratieve processen voor het beheer van een schadeverzekering. Door automatisering en digitalisering zorgt het voor een gestroomlijnd proces en biedt het een optimale online ervaring voor klanten van verzekeraars.
ITDS is al jaren een implementatiepartner van Axon. Met het oog op de verdere groeiambities tuigt het adviesbureau nu een gespecialiseerd competence centre op, waar alle expertise binnen het domein samenkomt en wordt gewaarborgd.
“Als marktstandaard voor schadeproducten van verzekeraars blijft Keylane doorgroeien. De vraag naar expertise op het gebied van ontwerpen en productinrichting is daarom zeer groot. Met ons competence centre kunnen we aan de stijgende vraag naar expertise voldoen”, legt Rick van der Helm uit, Business Line Manager bij ITDS.
“Ook zorgen we hiermee dat onze Axon-expertise gewaarborgd blijft binnen ITDS. Hiermee kunnen we onze klanten goed bedienen – nu en in de toekomst.”
Het competence centre bestaat uit “een groot aantal ITDS-consultants”, die “ruime ervaring hebben” in het inrichten van Axon en het gehele implementatietraject. “Onze consultants zijn van verschillende senioriteitsniveaus en vervullen diverse rollen bij onze klanten. Denk aan essentiële rollen als ervaren projectmanagers, productinrichters, technisch ontwerpers en functioneel ontwerpers.”
Drie focusgebieden
De nieuwe praktijk gaat zich bezighouden met drie thema’s. Om te beginnen zal ze consultants binnen het Axon-domein voorzien van training en ontwikkeling. “We leiden consultants op tot gedreven implementatie-experts.”
Aangezien dit domein – zoals zovele vakgebieden – onderhevig is aan continue en steeds snellere verandering, zal het competence centre zich richten op het voortdurend actualiseren van de expertise, zodat consultants op dit front kunnen blijven vooroplopen. “Onze experts zijn nooit uitgeleerd en blijven zich ontwikkelen”, aldus Van der Helm.
Ten tweede zal het competence centre fungeren als een centrale spil voor Keylane. Zo zorgt het dat ITDS op de hoogte blijft van de laatste (technische) ontwikkelingen, en werkt het met Keylane aan best practices.
Tot slot kan de praktijk meer slagkracht bieden aan de ‘Axon as a Service’-dienst van ITDS. Deze dienst voegt technologieontwikkeling en continu support toe aan de traditionele adviesrol die ITDS inneemt. “We kunnen het gehele traject voor de klant, van productstrategie tot en met implementatie, verzorgen. De klant wordt zoveel mogelijk ontzorgd. Een volledige ‘as a service’-oplossing.”
ITDS zal met het competence centre zowel in Nederland als in het buitenland opereren. Het Axon-platform van Keylane wordt door 200+ klanten gebruikt in meerdere landen binnen én buiten Europa.