Consultants volop aanwezig bij tweedaagse Big Data Expo
Op 14 en 15 september vindt in de Utrechtse Jaarbeurs de 2022-editie van de Big Data Expo plaats. Het event is volgens de organisatoren de grootste fysieke ontmoetingsplek voor experts uit alle hoeken van de big data- en data science-wereld.
De tweedaagse Big Data Expo, die sinds de laatste editie in 2019 voor het eerst weer fysiek kan plaatsvinden, heeft als doel bedrijven en mensen die actief zijn met big data samen te brengen.
Voorlopers uit het vak komen vertellen over hun prestaties en best practices. Organisaties die bezig zijn met big data kunnen inzichten opdoen in hoe ze hun datavolwassenheid naar een hoger niveau kunnen opschroeven, door gebruik te maken van de laatste technologieën en organisatorische oplossingen.
Het event wordt georganiseerd door OGZ (vooral bekend van e-commerce vakbeurs De Webwinkel Vakdagen) en gesponsord door grote spelers in de datawereld, zoals Adobe, Snowflake en Palantir.
Zo’n 60 bedrijven zullen acte de présence geven op de beursvloer. Ook de advieswereld is volop vertegenwoordigd: Anderson MacGyver, Artefact, Digital Power, Aurai, Future Facts (onderdeel van Hot ITem), IBM, LINKIT, Magnus, PW Consulting, The Data Agency en Triple A Risk Finance zullen allemaal met een stand aanwezig zijn. Ook leveren verschillende experts van de bureaus een inhoudelijke bijdrage via een keynote of deelname aan een panel.
Zij hopen hiermee de verschillende dataprofessionals die het event opzoeken (zoals data scientists, data engineers en business intelligence-specialisten) te inspireren. Nog belangrijker: ze willen indruk maken op de belangrijkste beslissers aan de businesskant die het event bijwonen, zoals CxO’s en senior managers.