Ben van der Hee wordt partner publieke sector bij Boer & Croon
Boer & Croon heeft Ben van der Hee aangetrokken als partner. Van der Hee is afkomstig van het UWV, waar hij werkte als hoofd van de afdeling Klantexpertise.
Van der Hee kan bogen op een lange staat van dienst binnen het publieke domein en de verzekeringssector. Zo vervulde hij in zijn loopbaan diverse management- en salesrollen bij verschillende verzekeraars, waaronder Nationale-Nederlanden, ING Assurantiekantoren en diverse onderdelen van Achmea.
In mei 2017 maakte Van der Hee de overstap naar het UWV, waar hij de leiding kreeg over de Klantexpertise-afdeling. Bij de uitkeringsinstantie werkte hij aan het ontwikkelen van het integrale dienstverleningsproces en heeft hij “een bijdrage mogen leveren aan het mensgerichter maken van UWV”, laat Van der Hee weten, die zijn collega’s bedankt voor de samenwerking in de afgelopen jaren.
Inmiddels heeft Van der Hee zich als partner publieke sector aangesloten bij Boer & Croon, een 120-koppig advies- en managementbureau uit Amsterdam. Daar zal hij “samen met opdrachtgevers in het publieke domein” aan de slag gaan “om managementvraagstukken op te lossen” bij de opdrachtgevers van het bureau. Boer & Croon richt zich in het bijzonder op gebieden als executive search, interim-management en managementadvies.
Van der Hee gaat zich gaan bezighouden met de verdere uitbouw van de dienstverlening van Boer & Croon in de publieke sector. “Ik wil mij graag inzetten voor de publieke sector, omdat ik dat mooi en impactvol werk vind”, vertelt hij. “Ik denk dat publieke organisaties behoefte hebben aan mensen die dingen in gang zetten en gewoon beginnen bij de eerste stap in plaats van langdurig onderzoeken totdat je de perfecte analyse hebt.”
Wat de ervaren manager vooral waardeert aan zijn nieuwe werkgever is dan ook de nadruk die het managementbureau in zijn dienstverlening legt op de uitvoering. Hij beschrijft zijn collega’s als “doeners met denkkracht” en wijst daarnaast op de “pragmatische en resultaatgerichte” insteek van het bureau: “Bij zo’n club voel ik mij thuis.”
“Je kunt de meest waanzinnige inzichten op papier zetten en rapporten publiceren, maar als er daarna niets meer gebeurt dan heeft de burger er niks aan”, licht hij toe. “Mijn drive is altijd: wat gaan we doen en wat levert het op? En luister daarbij naar de klant en denk vanuit het belang en perspectief van de klant.”
Boer & Croon reageert verheugd op de versterking van het team: “Ben heeft een hands on-mentaliteit en is in staat om complexe situaties om te zetten in doelgerichte plannen”, laat een woordvoerder weten.