Marktlink vindt groeipartners voor Easy Life en Logistic Force

10 januari 2022 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Marktlink heeft in de afgelopen weken twee verkoopmandaten afgerond. Zowel Easy Life als Logistic Force hebben met begeleiding van het M&A-bureau een belang verkocht aan een groeipartner. 

Easy Life

Easy Life heeft een meerderheidsbelang verkocht aan de Zweedse beursgenoteerde Lifco Group. Samen willen de twee partners de groei van Easy Life versnellen (vooral internationaal) en het sales & marketingapparaat professionaliseren.

Het bedrijf uit Duiven is actief binnen de aquaristiek. Easy Life ontwikkelt, produceert en verkoopt producten voor aquaria en vijvers, in de categorieën waterbehandeling, plantenvoeding en visgezondheid. Sinds de oprichting in 1998 is de onderneming sterk gegroeid – inmiddels exporteert het zijn producten via groothandels en distributeurs naar 45+ landen. 

Marktlink vindt groeipartners voor Easy Life en Logistic Force

Oprichters en aandeelhouders Jan Laugeman en Toon Vermeule schakelden de hulp in van Marktlink voor het vinden van een groeipartner. “Er was veel interesse vanuit Nederlandse en buitenlandse strategische en private equity-partijen, uiteindelijk hadden we het beste gevoel bij Lifco”, aldus het duo. 

“Ondanks dat het zo’n grote organisatie is, zijn de lijnen bij Lifco kort”, leggen ze uit. “Lifco gelooft in de mens als factor en Easy Life past goed binnen de cultuur van de organisatie. Bij Easy Life liggen de verantwoordelijkheden laag in de organisatie en daar gelooft Lifco in. Werknemers krijgen veel verantwoordelijkheid en de waarde van het bedrijf is in hun ogen een optelsom van de ervaring van de medewerkers.” 

Easy Life zal binnen Lifco onder de divisie Environmental Technology gaan vallen en op autonome basis blijven opereren. De voormalig eigenaren Laugeman en Vermeule blijven nog een aantal jaren betrokken bij de onderneming.

Logistic Force 

Logistic Force is actief op het gebied van uitzenden, werving en selectie en bedrijfsopleidingen. Het uitzendbureau richt zich met name op personeel in de sector transport en logistiek. Dagelijks heeft het bedrijf zo’n 1500 uitzendkrachten aan het werk bij klanten door het land, hiermee genereert het een jaaromzet van circa €75 miljoen. 

Om zijn groeidoelstelling kracht bij te zetten lanceerde de Tilburgse onderneming vorig jaar een zoektocht naar een investeerder. Deze is nu gevonden in FIELDS Group, een partij die reeds een belang heeft in branchegenoot Opus People. 

Marktlink ondersteunde aandeelhouder Patrick Villevoije en CEO Martin van Dijk met de zoektocht naar de nieuwe partner. “Onze gesprekken met FIELDS Group voelden meteen goed aan. De makrobewegingen in de sector van HR-dienstverleners leiden tot mooie kansen en wij zijn blij dat wij met deze nieuwe partner vorm kunnen geven aan onze groeistrategie”, aldus Villevoije en Van Dijk.

Vanuit Marktlink waren onder meer Jan Dijkmans en Fredrik Jonker betrokken bij de deals.