Raymon de Kruijff neemt leiding over van creative agency Admix
Admix heeft een nieuwe eigenaar en directeur: Raymon de Kruijff. Hij neemt de aandelen van de Rotterdamse creative agency over van reclameveteraan Jan Leydes en een aantal medewerkers.
Sommigen zullen Raymon de Kruijff kennen als de oprichter van Suntzu (Emakina.nl). Tot aan zijn vertrek in 2012 – toen hij na tien jaar terugtrad uit zijn rol van managing director – wist De Kruijff het bedrijf tot een succesvol full service-digital agency uit te bouwen. In de markt stond het bureau bekend als een brand activation-specialist voor verschillende merken, waaronder Unilever.
De afgelopen tien jaar heeft De Kruijff, die kan bogen op ruim zeventien jaar aan ervaring in digital marketing, customer relationship management, online communicatie en technologie, niet stilgezeten. In 2015 sloot hij zich aan bij Oxyma (in 2017 overgenomen door Merkle).
De Kruijff groeide binnen Merkle door naar de rol van vice president, om in 2019 een dubbele rol bij moederbedrijf Dentsu Aegis op zich te nemen, waarbij hij verantwoordelijk werd voor de dagelijkse leiding van DAN DNA, de data science-praktijk van Dentsu Aegis.
Directeur bij Admix
Met zijn management buy-in bij creative agency Admix gaat de marketingadviseur een nieuwe uitdaging aan. Het 25-professionals tellende bureau werd in 1973 opgericht en houdt zich al bijna veertig jaar bezig met het ontwikkelen van merken in uiteenlopende B2B-branches. Admix levert expertise variërend van merkontwikkeling tot creatie, en van interactief design tot videocontent. Vorig jaar stond Admix in de lijst van beste marketingadviesbureaus (volgens bestuurders).
Samen met Vincent van Es (directeur creatie) vormt Kruijff nu de directie van Admix. De afgelopen maanden hebben de twee directeurs stevige groeiambities geformuleerd voor de komende jaren. Deze zijn gebaseerd op Admix’ expertise op het gebied van creatie, contentproductie, digital marketing en datagedreven marketing.
“Admix bestaat al 47 jaar. Het bureau heeft veel mooie dingen gedaan en vaak vooropgelopen in B2B. Nu gaan we daar meer data en onderzoek aan toevoegen als onderbouwing voor onze oplossingen”, legt De Kruijff uit, die enthousiast is onthaald bij het bureau: “Met de komst van Raymond de Kruijff zetten we weer een stap voorwaarts door data en onderzoek toe te voegen als basis voor de oplossingen voor klanten.”
Scherpere proposities en rebranding
In lijn met de groeiplannen heeft de directie de afgelopen periode hard gewerkt aan de verdere aanscherping van de proposities van Admix. De Kruijff licht toe: “Veel vragen van klanten gaan over verandering. Ondersteuning op gebieden als arbeidsmarktcommunicatie, merkontwikkeling, positionering of sales vraagt om een verandering in mentaliteit en proces bij deze bedrijven.”
“Onze belofte ‘we create change’ sluit perfect aan op wat de markt nu nodig heeft en creativiteit is vaak de sleutel tot een succesvol veranderingsproces”, geeft de nieuwe directeur aan.
De scherpere positionering gaat gepaard met een rebranding. “Onze aangescherpte propositie wordt benadrukt door een fris, nieuw uiterlijk dat vandaag live gaat.”