Henk Wynjeterp leidt assetmanagement consultancy Pragma

03 november 2021 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Pragma Nederland, een zakelijk dienstverlener gespecialiseerd in assetmanagement, heeft een nieuwe Managing Director: Henk Wynjeterp.

De nieuwe directeur neemt het stokje over van Luc de Laat, die sinds de oprichting van het bedrijf in 1997 leidinggaf aan het team. Pragma Nederland is voortgekomen uit de overname van CMS Asset Management en opereert sinds oktober 2020 onder de huidige naam.

“De afgelopen twee jaar is gewerkt aan de integratie van de twee bedrijven en is er een solide basis gelegd voor verdere groei. Het is een natuurlijk moment om de rol over te dragen”, zegt De Laat, die daarvoor ook aan het roer stond van CMS Asset Management. 

Henk Wynjeterp, Directeur, Pragma Nederland

Opvolger Henk Wynjeterp is een goede bekende binnen de asset management-branche. Hij werkt al vijftien jaar bij Pragma, waarvan vijf jaar in Nederland en behoort al jaren tot het managementteam. 

Naast Wynjeterp bestaat het managementteam van Pragma Nederland uit Richard Bruins en Richard Gevers. De Laat blijft verbonden aan de assetmanagement consultancy – hij gaat zich de komende periode richten op het onderhouden van contacten met bestaande en nieuwe klanten in Nederland en België.

Wat doet Pragma Nederland?

Pragma Nederland helpt asset-intensive organisaties – denk aan de industrie, waterschappen, drinkwaterbedrijven, provincies en gemeenten – bij het integraal beheer van hun fysieke bedrijfsmiddelen. “We zijn sterk in het geven van advies op het gebied van assetmanagement, implementatie van ISO 55000 en het inrichten en beheren van onderhoudsbeheersystemen”, legt Wynjeterp uit. 

“Op het gebied van innovatie profiteren wij van de slagkracht van Pragma (een Zuid-Afrikaans bureau met 470 medewerkers). Pragma is sterk in het overnemen van maintenance engineeringsactiviteiten, innovatie op het gebied van industrial internet of things en asset health management. Deze innovatieve diensten kunnen wij inmiddels ook aanbieden aan onze klanten.” 

Met deze laatstgenoemde dienst streeft Pragma Nederland ernaar klanten “volledig te ontzorgen”. Wynjeterp: “We monitoren 24/7 kritieke assets, zorgen voor optimaal beheer en onderhoud van deze assets en bij problemen is er direct een passende oplossing beschikbaar. We beheren de assets van klanten die hun maintenance engineerings-activiteiten aan ons hebben uitbesteed, zodat zij geld besparen, uptime verhogen en zich kunnen richten op hun core business.”