BearingPoint voegt drie professionals toe aan Data & Analytics-team
Het Data & Analytics-team van BearingPoint heeft drie nieuwe professionals toegevoegd aan de gelederen. Jerome Hesterman is gestart als Manager, Fuuk van der Scheer en Mohamed Omar Nur als Analyst.
Jerome Hesterman brengt twee decennia ervaring in het vakgebied mee naar BearingPoint. “De rode draad in mijn carrière is datagedreven optimalisatie van marketing en bedrijfsprocessen. Na mijn studie Marketing & International Management heb ik altijd gezocht naar data en analyses die zowel betere commerciële performance als een optimale klantervaring faciliteren.”
Deze zoektocht bracht hem bij diverse aansprekende werkgevers. “Bij KPN heb ik onder andere gewerkt aan churn predictiemodellen. In 2006 werd ik bij SNS Fundcoach ook verantwoordelijk voor digital analytics, een onderwerp waar ik tot vandaag een grote passie voor heb. Deze inzichten staan aan de basis van een wereld aan mogelijkheden om de online klantervaring te optimaliseren.”
“Bij Liberty Global was ik verantwoordelijk voor de omnichannel customer journey-inzichten. Ons team heeft een omnichannel CEX-dataplatform in zes landen uitgerold met een bijbehorend commercieel programma om de commerciële en care journeys te verbeteren.”
Na zijn 20 jaar aan de klantzijde wil Hesterman zijn ervaring nu inzetten als consultant. “Ik heb een aantal jaar geleden bij Liberty Global al samengewerkt met consultants van BearingPoint voor de digitale transformatie van onze kabelbedrijven door heel Europa. De professionaliteit, kwaliteit en kennis uit dat project zijn voor mij de reden om mij nu bij dit team aan te sluiten. Ik zie ernaar uit met dit team mooie projecten te leveren in Nederland en Europa.”
Fuuk van der Scheer trapt haar professionele loopbaan af bij BearingPoint. “Na mijn master Engineering & Policy Analysis aan de TU Delft was ik op zoek naar een baan waar ik mijn technische kennis van het maken van modellen en simulaties kan toepassen. Tegelijkertijd wilde ik niet de complexiteit van de werkelijkheid achter me laten door alleen op het technische te focussen, maar juist op een holistische manier te werk gaan.”
Bij BearingPoint vond Van der Scheer “precies die sweet spot”, vertelt ze enthousiast. “In het Data & Analytics-team lossen we complexe vraagstukken op voor allerlei klanten, waar niet alleen het data- of analysevraagstuk aan bod komt, maar juist ook hoe deze binnen de organisatie het best geïmplementeerd kan worden en wat organisatorisch de uitdagingen zijn.”
Tijdens haar master nam ze deel aan de Nationale DenkTank. “Daar werd voor mij bevestigd dat ik graag op projectbasis werk, van afwisseling houd en – wie wil dat nou niet – graag omringd ben door ambitieuze mensen waar ik veel van kan leren. Daarnaast spreekt de sfeer bij BearingPoint me enorm aan. Ik vind het belangrijk dat ik mezelf kan zijn op werk en me thuis voel tussen collega’s, en dat is zeker het geval.”
De komende jaren wil ze ook graag internationale ervaring opdoen door samen te werken met de BearingPoint-kantoren over de grens. “Daarnaast hoop ik veel op te steken van mijn collega’s, het consultancyvak onder de knie te krijgen en mijn analytische vaardigheden te kunnen uitbreiden!”
“Bij ieder gesprek werd duidelijker dat BearingPoint de juiste match was voor mij op dit punt in mijn carrière.”
Ook Mohamed Omar Nur komt zo goed als vers uit de schoolbanken. Hij kwam wel met een kleine omweg bij BearingPoint terecht. “Ik zocht een uitdagende functie op het snijvlak van business en data/technologie, met een voorkeur voor in de consultancy. Na mijn eerste gesprek bij BearingPoint had ik meteen een goed gevoel, maar kreeg elders een aanbod waar ik op dat moment – vooral vanwege de coronacrisis – geen nee op kon zeggen.”
Zo begon hij in een IT-rol bij een bank. “Maar daar deed ik weinig van wat ik leuk vind – namelijk uitdagende businessproblemen oplossen. Toen ik me ging afvragen waar ik dit wel kon doen kwam ik al heel snel weer bij BearingPoint. Ik ben het sollicitatietraject weer ingegaan en bij ieder gesprek werd duidelijker dat BearingPoint de juiste match was voor mij op dit punt in mijn carrière.”
Nu Omar Nur zo’n twee maanden achter de rug heeft kan hij tevreden terugblikken op zijn snelle switch. “Ik heb het erg naar mijn zin. Ondanks het feit dat ik nog niet op een klantproject zit, heb ik al wel een aantal keer mijn collega’s kunnen helpen met hun projecten, intern bijgedragen aan proposities en mezelf al kunnen ontwikkelen met interne en externe trainingen.”
“Wat voor mij BearingPoint ook bijzonder maakt is dat ik op iedereen kan afstappen om een praatje mee te maken en te leren kennen. Mijn eerste maand zat vol met kennismakingsgesprekken en zo leer je je collega’s persoonlijk kennen maar ook de organisatie zelf, wat heel fijn is voor iemand die nog maar net begonnen is. Ik heb echt het gevoel dat ik de juiste stap heb gezet in mijn nog prille loopbaan.”