Leadgenerator Social Blue haalt investeerder Egeria aan boord

06 juli 2021 Consultancy.nl

Leadgenerator Social Blue heeft met ondersteuning van M&A-bureau Marktlink investeerder Egeria aan boord gehaald.

Social Blue – opgericht in 2013 – is een bedrijf dat met behulp van eigen software leads genereert voor uiteenlopende opdrachtgevers. Daarnaast helpt Social Blue klanten bij het ontwikkelen van campagnestrategieën, het schrijven van advertentieteksten en het bedenken en maken van promotiefilmpjes. 

Het bedrijf is in acht jaar tijd flink gegroeid. Zo werken vandaag de dag ruim honderdvijftig professionals bij Social Blue, dat afgelopen jaar een omzet kende van meer dan €30 miljoen. Daarnaast beschikt de leadgenerator ondertussen ook over tal van internationale vestigingen – onder meer in Zweden, Canada, Frankrijk, Singapore en het Verenigd Koninkrijk.

Leadgenerator Social Blue haalt investeerder Egeria aan boord

En daar blijft het voorlopig niet bij, zegt Tim Roemer, CEO van Social Blue. “Wij hebben de ambitie om de wereldleider in leadgeneratie te worden door een groep te bouwen die in elke vertical en in elk marketingkanaal de boventoon voert. Wij zijn ontzettend trots dat Egeria in onze visie gelooft en ons wil ondersteunen in de volgende groeifase van ons bedrijf.”

“We zijn onder de indruk van de sterke groei en bedrijfscultuur”, voegt Egeria-partner Egbert Prenger toe. “Door het schaalbare businessmodel en de leidende positie in een snelgroeiende markt zijn we ervan overtuigd dat Social Blue het platform is om verder op te bouwen. We kijken ernaar uit om het bedrijf te ondersteunen bij de uitvoering van de strategische agenda.” 

Egeria – dat werd opgericht in 1997 – is een Nederlandse investeringsmaatschappij. Het bedrijf steekt zijn geld in middelgrote ondernemingen met een omzet tot ongeveer €350 miljoen. Bij elkaar opgeteld hebben de organisaties waarin Egeria heeft geïnvesteerd momenteel een omzet van circa €2 miljard.

Dealmakers

De aandeelhouders en het bestuur van Social Blue werden tijdens de transactie ondersteund door de experts van Marktlink. Deze hielpen Social Blue – in het kader van de buy-and-build-strategie van het bedrijf – vorig jaar ook met de overname van Netofex Lead Agency, een marketingbureau uit Groningen waar destijds veertig professionals werkte. 

“We ondersteunen de ambities van Social Blue al jaren”, zegt Luc Keltjens, projectleider bij Marktlink. “Wij zijn verheugd dat we dit snelgroeiende technologiebedrijf hebben kunnen begeleiden bij het zetten van deze belangrijke stap. […] Dit is voor Social Blue het juiste moment om samen met Egeria verder te bouwen om de wereldwijde marktleider in leadgeneratie te worden.” 

Over de deal zijn op het moment van schrijven geen financiële details naar buiten gebracht.

More on: Marktlink
Netherlands
Company profile
Marktlink is not a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

Marktlink is a not a partner of Consultancy.org.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.