Mark Wijngaarden start eigen onderneming: Remarkable Analytics
Met veertien jaar werkervaring, waarvan de laatste ruim zes jaar bij Deloitte, vervolgt Mark Wijngaarden zijn loopbaan als ondernemer. Met zijn eigen bedrijf Remarkable Analytics helpt hij opdrachtgevers bij hun data analytics-vraagstukken.
“Mijn droom is altijd geweest om mijn eigen onderneming te runnen, klanten te helpen en samen een langdurige relatie op te bouwen”, vertelt Mark. Hij zal nu zijn jarenlange ervaring, die hij onder andere binnen het Risk (data) analytics-team van Deloitte heeft opgedaan, gaan inzetten om bedrijven te helpen met het gebruik van hun data.
Data analytics wordt vaak gezien als complex en duur. Mark wil graag in de praktijk het tegendeel bewijzen en heeft de focus om (ook) op korte termijn met behulp van dashboarding waardevolle inzichten te genereren. Dit door bijvoorbeeld aansluitingen te maken tussen bepaalde systemen.
Met Remarkable Analytics gaat Mark zich richten op de (big) data analytics die er echt toe doen. “Echte waarde creëren met data”, vertelt hij trots. “Het liefst focus ik op inzichten en analyses welke voor de klant direct geld opleveren of die geld kunnen besparen, de zogenaamde ‘bankable results’.”
Datakwaliteit is een ander gebied waarop hij zich zal gaan richten. Een belangrijk thema, want zonder kwalitatief goede data is het ‘garbage in, garbage out’, stelt Mark. “Datakwaliteit is niet het doel, maar is wel zeer belangrijk als je de juiste inzichten wil creëren. Remarkable Analytics denkt mee met de klant over de beste inrichting en het beheer.”
Slim inzetten van data analytics
“Ik heb een fantastische tijd gehad bij Deloitte en al een hoop bedrijven kunnen helpen op het gebied van data analytics. Daarnaast heb ik ervaren dat er nog veel mis kan gaan, bedrijven gooien geld weg of laten juist geld liggen. Door data analytics slim in te zetten kunnen omzetten groeien en kosten worden gereduceerd. Daar kan ik ze perfect bij helpen.”
Mark staat te popelen om aan de slag te gaan, waarbij zijn focus vooral ligt op bedrijven in het mkb, grootbedrijf en het publieke domein. “Ik ben er klaar voor en ben ervan overtuigd dat ik veel waarde voor deze bedrijven kan creëren!”, besluit de ondernemer enthousiast.