Finance-specialist Staan lanceert IT-zusterbedrijf Standit

05 maart 2021 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Finance-specialist Staan heeft Standit gelanceerd. Het zusterbedrijf gaat organisaties helpen bij het vinden van IT-professionals.

IT en finance spelen vandaag de dag een cruciale rol binnen vrijwel iedere organisatie. “Die rol zal in de toekomst alleen nog maar groter worden”, vertelt Danny ’t Hoen, Managing Director van Staan. “De scheidslijn tussen finance en IT vervaagt daarbij steeds meer. Staan speelt in op die ontwikkeling en verwacht klanten met het nieuwe label Standit nog beter te kunnen bedienen.”

Het in 2007 opgerichte Staan is een finance-specialist die zich onder meer bezighoudt met advieswerk en recruitmentactiviteiten voor grote partijen als KLM, Heineken, Philips, AkzoNobel en Netflix.Finance-specialist Staan lanceert IT-zusterbedrijf Standit

Het afgelopen decennium zette Staan flink in op IT. Zo lanceerde het bedrijf onder andere een RPA-tak en een data-afdeling. Om aan de almaar toenemende vraag naar zijn diensten te kunnen voldoen en extra focus en toewijding te realiseren, besloot Staan zijn IT-activiteiten te bundelen onder het label Standit: de ‘kers op de taart’ van jaren aan IT-investeringen.

Standit gaat organisaties helpen bij het vinden van de juiste IT-specialisten. Het zusterbedrijf richt zich hierbij op vraagstukken die dicht bij moederbedrijf Staan liggen en werkt vanuit de klant en de uitdagingen die daar leven, zegt Maarten Kadé, die samen met ’t Hoen aan het roer staat van het nieuwe label. “Standit vindt de professional die perfect past bij de behoefte van de klant.”

Zowel Kadé als ’t Hoen heeft veel ervaring met finance en IT. “Sinds mijn start bij EY in 1994 heb ik al een voorliefde voor deze twee vakgebieden. Ik ben in het bijzonder geïnteresseerd in het samenspel tussen finance en IT en hoe dit bijdraagt aan het bereiken van bedrijfsdoelstellingen”, legt ’t Hoen uit.

“Ik ben ervan overtuigd dat je alleen kwaliteit kunt leveren als je de klant optimaal begrijpt”, voegt Kadé toe. “Dat komt neer op niet tevreden zijn met een goede dienstverlening, maar altijd en alleen het beste willen afleveren. Dat zie ik terug bij Staan en dat gaat ook gelden voor Standit. Dat weet ik zeker!”