Bolster zet tijdens 'Week of Courage' helden in de spotlights
Nederlandse bedrijven en organisaties kennen vele duizenden helden. Toch staan slechts enkele van deze leiders daadwerkelijk in de spotlights. Daar wil adviesbureau Bolster met de ‘Week of Courage’ verandering in aanbrengen.
Tijdens de speciale week worden helden in de spotlight gezet, “als blijk van waardering voor hun moed”, zegt Annelouc Best, Consultant bij Bolster. Wie zijn dan deze helden in het zakenleven die hiervoor in aanmerking komen? Best benadrukt dat de zoektocht gestart is naar een leider of pionier die verandering brengt, een bron van inspiratie is, is opgestaan en zich uitspreekt. Een persoon die leiderschap toont en het moeilijke besluit neemt. Iets wat moed vraagt.
Het feit dat anderen hun helden voordragen zorgt voor een belangrijke mix. “Mensen die binnen een organisatie moed tonen zijn vaak redelijk bescheiden. Ze zullen niet zo snel van zichzelf zeggen dat ze een held zijn. Maar veel collega’s zien dat anders, vooral omdat ze overtuigd zijn van de impact die deze bescheiden mensen maken.”
“Met de ‘Week of Courage’ stellen we ook deze helden voor aan het grote publiek, zodat ze een podium krijgen dat ze verdienen”, zegt Best.
Planning
Tot en met maandag 23 november kan iedereen zijn of haar held nomineren op de website van Bolster. Een week later brengt Bolster een aantal van deze genomineerden onder de aandacht. “Een select aantal random gekozen nominaties gaan we toelichten met een verhaal waarin naar voren komt wat diegene een held maakt en op welke manier hij of zij moed heeft durven tonen. We willen vooral mooie verhalen vertellen.”
Bolster?
Gevraagd waarom Bolster dit initiatief neemt, zegt Best dat het nauw aansluit bij de nieuwe positionering van het bureau. “Bij onze rebranding hoorde natuurlijk ook een nieuwe slogan. Deze is: ‘courage changes all’. Courage is namelijk een centraal thema binnen de werkzaamheden van Bolster. Kortom, de ‘Week of Courage’ sluit perfect aan bij onze bedrijfscultuur.”