Steeds meer partijen uit de flexmarkt kiezen voor Studytube
Sinds de oprichting tien jaar geleden is Studytube uitgegroeid tot een van de toonaangevende leerplatformen voor corporates en middelgrote ondernemingen. Het afgelopen halfjaar heeft het bedrijf meer dan twintig nieuwe klanten mogen verwelkomen, in het bijzonder klanten in de overheids-, flex- en bouwsector.
Om leren in organisaties te faciliteren biedt Studytube bedrijven een compleet leerplatform om opleidingen te vinden, boeken, managen én te volgen. Van korte video’s tot uitgebreide leertrajecten, zowel online, klassikaal als een mix (blended). Met Studytube beschikken organisaties over een leerplatform voor het complete scala aan leerbehoeften. Medewerkers, trainers, managers en beheerders kunnen allemaal terecht op het platform.
Met Studytube heb je als organisatie je eigen online academy waar medewerkers geïnspireerd worden om op ontdekking te gaan. Op het leerplatform kunnen ook eigen trainingen worden samengesteld. Doordat het leerplatform de ontwikkeling van medewerkers in kaart brengt, wordt het inzichtelijk of medewerkers bijvoorbeeld de juiste trainingen volgen of verplichte certificaten hebben behaald.
Online learning
Toen het bedrijf in 2010 werd opgericht, zag de markt voor online leren er nog heel anders uit en nu de coronacrisis al maanden voortduurt is het duidelijk dat online learning het nieuwe normaal is geworden, in vrijwel iedere sector. Nu het grootste gedeelte van medewerkers door de crisis vanuit huis moet werken is de vraag vanuit organisaties en particulieren naar online leren dan ook explosief gegroeid.
Het positieve gevolg is dat Studytube het afgelopen halfjaar meer dan twintig organisaties heeft mogen toevoegen aan zijn bestand. In totaal maken daarmee nu zo’n 200 klanten gebruik van het leerplatform.
Ruim de helt (11) van de 20 nieuwe organisaties behoort tot de decentrale overheid, zoals bijvoorbeeld de BEL combinatie (uitvoeringsorganisatie voor gemeenten Blaricum, Eemnes, Laren). Maar ook de uitzendbranche (4 nieuwe klanten, waaronder talentontwikkelaar ORMIT en Cinop, een aanbieder van oplossingen voor vraagstukken in de arbeidsmarkt en het onderwijs) en de bouwsector (3 nieuwe klanten: Vorm Bouw, Coen Hagedoorn Bouwgroep en De Vries en Verburg) hebben de afgelopen maanden het platform omarmd.
Overige nieuwe klanten in het bestand zijn onder meer Intermax (cloudsourcing), Central Point (IT-hardware) REBS (Real Estate Business School) en KSS wij zijn JONG (een maatschappelijk ondernemer in het sociaal domein).
Klanten in flexmarkt
Een belangrijke afzetmarkt voor Studytube vormt de uitzendbranche. Zo mag het toonaangevende organisaties als Manpower, Adecco en Olympia Uitzendbureau tot zijn klantenkring rekenen.
Overige flexpartijen die klant zijn van Studytube zijn onder meer Actief Groep (Actief Werkt! uitzendbureau), Agilitas Groep, AV Diensten (AV Werving & Selectie), Building Heroes Holding, I4Talent, Intro Personeel (Florys Proces & IT), Jelle, Luba Groep, Mettom, Payroll Pro/Pro Groep, P-services Solutions, Xelvin Management, Staffing Associates, Intersolve EGI, Aidence, Itannex en UBN Uitzendbureau.
Los van in welk segment klanten van Studytube actief zijn, kiezen zij voor het bedrijf om verschillende redenen. Met Studytube bied je de medewerkers allereerst een divers en relevant leeraanbod. Doordat het leerplatform intuïtief is, vinden medewerkers er gemakkelijk hun weg. Wie welke trainingen mag of moet volgen regel je via het learning management systeem. En staat een opleiding er niet tussen, dan kun je met de auteurstool eenvoudig eigen leercontent maken. En tot slot is het hele proces van zoeken, boeken en factureren volledig geautomatiseerd.
Bovendien kunnen organisaties niet alleen precies het juiste leeraanbod vinden, maar ook voor een betere prijs aanschaffen. Het bedrijf realiseert namelijk inkoopkortingen bij de aangesloten aanbieders van leercontent, zoals LOI, NIMA of De Baak.