Drie vragen aan Edwin van den Elst, CEO van Redmore Group

30 juli 2020 Consultancy.nl
Meer nieuws over

Edwin van den Elst is de CEO van de Redmore Group, een Belgisch-Nederlandse zakelijke dienstverlener gespecialiseerd in consultancy, finance & risk, digitale transformatie en specialistische financiële expertise. Drie vragen aan de topman.

Wat betekent de crisis voor Redmore?

Dankzij het vermogen van onze klanten om zich snel aan te passen wordt Redmore volop gevraagd om bij te dragen aan bijvoorbeeld digitale transformatie. We krijgen vragen over de implementatie van nieuwe systemen en over hoe veranderingsprogramma’s kunnen worden versneld.

In de financiële sector bijvoorbeeld helpen we banken met het digitaliseren van hypotheekaanvragen. Dit heeft een megavlucht genomen sinds de start van de coronacrisis. Terwijl we met z’n allen hadden verwacht dat er wat minder hypotheken zouden worden gesloten. Het tegengestelde blijkt waar.

We hebben door de huidige crisis tot op heden geen terugval in de aantallen werkbare uren. Daarnaast krijgen we de beschikking over echt goede talenten die we op dit moment aan ons kunnen binden. Er stromen ook minder mensen uit. Kortom we hebben een mooi resultaat kunnen halen in deze periode.

Redmore Group

Op welke specialisaties steunt Redmore?

Ik zie Redmore als een House of Brands. Als accelerator van veranderingen. Onze labels zijn vier echt individuele karakters, ieder met zijn eigen specialisme. Bij Profource gaat het om corporate implementatie. Het heeft een prachtige positie bij de rijksoverheid, bij grote bedrijven en ook gemeenten. Triple A onderscheidt zich met het doorrekenen van nieuwe risicomodellen door hoogwaardige kwalitatieve riskmanagers en actuarissen. Het is met meer dan honderd man het grootste gespecialiseerde bureau in Nederland.

Talent&Pro kan ondersteuning leveren aan menskracht en opschalen en zelfs uitbesteden. In het kader van corona is een heel center opgezet voor veel hypotheek- of andere klantgedreven activiteiten. De consultants van Talent&Pro worden weleens denigrerend over ‘handjes’ genoemd, maar dan zijn het wel heel mooie en succesvolle handjes. Ze houden met 900 mensen in de primaire processen bij hun klanten hele sectoren overeind. Dat is cruciaal.

ITDS (ingelijfd in december 2018) is sterk in strategisch advies, transformatie en implementatie van verzekeringsadministraties en CRM-systemen. Dat lijkt soms wat simpel, maar is heel complex. Het vereist een noodzakelijke combinatie van echte materiekennis naast kennis van IT en nieuwe wereld. Daar staat of valt het resultaat bij, vooral nu financiële dienstverleners in deze periode bezig zijn met versnelling van de digitalisering.

Waar ligt de kracht van Redmore als groep?

Redmore staat er als groep. Steeds meer klanten snappen dat de labels van Redmore daar waar het kan in elkaar haken en elkaar aanvullen en versterken. We hebben daardoor een aantal grote projecten in gezamenlijkheid kunnen oppakken. Zo schakelde een klant ons in bij een IT-hack.

Serieus cyberrisk, waarbij een aantal zaken tegelijkertijd moesten worden opgepakt. Er was snel inzicht nodig in de schade aan de systemen. Er moest een callcenter worden opgezet om klanten proactief te woord te staan. We moesten ervoor zorgen dat de social media-kanalen op de juiste manier werden ingezet. Binnen één week is een cruciale operatie opgezet om de bedrijfskritische processen van de klant te herstellen en veiligheid te garanderen. Dankzij die koppeling zie je steeds vaker grote programma’s en projecten naar ons toe komen. Onze executie staat op een bijzonder hoog niveau.

We hebben als groep nu een omzet van zo’n €130 miljoen. Daar zijn we trots op.

Onze mensen zijn onze belangrijkste asset. Vanaf het begin, negen jaar geleden, is de basisinsteek altijd geweest ervoor te zorgen dat we voor onze medewerkers een fantastische ontwikkeling kunnen bieden. Echt vanaf het moment dan ze bij ons komen. We zeggen altijd: als je vijf jaar bij ons blijft dan leer je voor tien jaar bij. Deze focus op de ontwikkeling van de medewerkers heeft er ook voor gezorgd dat we met deze mensen bij de klant echt het verschil kunnen maken.

Lees ook: Redmore CEO Edwin van den Elst: ‘Financiële sector verdient complimenten voor veerkracht’.