Onderzoek naar marketing en leadgeneratie in consultancy

23 maart 2020 Consultancy.nl

Volgend op de eerste editie van het onderzoek twee jaar terug, lanceert Consultancy.nl samen met ProSpex de tweede editie van de ‘Grip-op-acquisitie in de consultancymarkt’-survey. Het onderzoek neemt marketing en leadgeneratie binnen de consultancysector onder de loep. 

Uit de eerste editie van het onderzoek kwam naar voren dat adviesorganisaties die marketing en business development serieus nemen daar de vruchten van kunnen plukken. Het grootste gedeelte van de adviesbureaus – meer dan 60% – geeft tussen de 1% en 2% van de totale omzet van de firma uit aan marketing, wat in vergelijking met andere sectoren vrij weinig is. 

Omzetgroei

Adviesbureaus die dieper in de buidel tasten, maken meer kans om een snelgroeiend bedrijf te worden. Hiermee suggereert het onderzoek dat het op een effectieve wijze uitgeven van het marketingbudget bijdraagt aan de zichtbaarheid in de markt en onder de streep kan leiden tot omzetgroei

Onderzoek naar marketing en leadgeneratie in consultancy

B2B-marketingleiders zijn beter in staat een doorlopende funnel van leads te genereren, leads te converteren naar daadwerkelijke kansen, het acquisitieproces te stroomlijnen en fee-earners (partners, consultants) te ondersteunen bij hun marketinginspanningen.

Anno 2020?

De vraag is: hoe staan bureaus en anno 2020 voor? Positief is dat de consultancybranche de afgelopen twee jaar is blijven groeien. En hoewel het coronavirus momenteel roet in het eten dreigt te gooien, is het de verwachting dat – mits we over enkele maanden weer naar een ‘normale’ markt terugkeren – de onderliggende factoren voor de branche goed blijven. Klanten hebben vandaag de dag immers te maken met enorme veranderingen, en vooral digitale disruptie – een rijdende trein die organisaties niet mogen negeren – zorgt dat organisaties een beroep zullen (moeten) blijven doen op de expertise van hun consultants.

Om inzicht te krijgen in de huidige trends in het marketinglandschap en in de uitgaven, hebben Consultancy.nl en ProSpex een benchmarksurvey live gezet. Marketeers van adviesbureaus en partijen in de zakelijke dienstverlening worden uitgenodigd deel te nemen aan het onderzoek. Uiteraard wordt vertrouwelijk omgegaan met de antwoorden en alle input wordt geanonimiseerd verwerkt in een onderzoeksrapport. 

Doe mee met de survey op deze pagina 

Meedoen kost tussen de 8 en 10 minuten. Als dank voor deelname ontvangen marketeers direct na afronding van de vragen een persoonlijke benchmark toegestuurd.


Meer nieuws over

×
×
Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management BOLD Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Cegeka Consulting Cmotions COMATCH Conclusion Count & Cooper CPMview De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hogenhouck m&a Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kearney Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group NEWCRAFT Node1 Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst ResidentieProfs RGP Rijnconsult Riverwise Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Staffing MS Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Volt Strategy Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Xebia Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup