Onderzoek naar marketing en leadgeneratie in consultancy
Volgend op de eerste editie van het onderzoek twee jaar terug, lanceert Consultancy.nl samen met ProSpex de tweede editie van de ‘Grip-op-acquisitie in de consultancymarkt’-survey. Het onderzoek neemt marketing en leadgeneratie binnen de consultancysector onder de loep.
Uit de eerste editie van het onderzoek kwam naar voren dat adviesorganisaties die marketing en business development serieus nemen daar de vruchten van kunnen plukken. Het grootste gedeelte van de adviesbureaus – meer dan 60% – geeft tussen de 1% en 2% van de totale omzet van de firma uit aan marketing, wat in vergelijking met andere sectoren vrij weinig is.
Omzetgroei
Adviesbureaus die dieper in de buidel tasten, maken meer kans om een snelgroeiend bedrijf te worden. Hiermee suggereert het onderzoek dat het op een effectieve wijze uitgeven van het marketingbudget bijdraagt aan de zichtbaarheid in de markt en onder de streep kan leiden tot omzetgroei
B2B-marketingleiders zijn beter in staat een doorlopende funnel van leads te genereren, leads te converteren naar daadwerkelijke kansen, het acquisitieproces te stroomlijnen en fee-earners (partners, consultants) te ondersteunen bij hun marketinginspanningen.
Anno 2020?
De vraag is: hoe staan bureaus en anno 2020 voor? Positief is dat de consultancybranche de afgelopen twee jaar is blijven groeien. En hoewel het coronavirus momenteel roet in het eten dreigt te gooien, is het de verwachting dat – mits we over enkele maanden weer naar een ‘normale’ markt terugkeren – de onderliggende factoren voor de branche goed blijven. Klanten hebben vandaag de dag immers te maken met enorme veranderingen, en vooral digitale disruptie – een rijdende trein die organisaties niet mogen negeren – zorgt dat organisaties een beroep zullen (moeten) blijven doen op de expertise van hun consultants.
Om inzicht te krijgen in de huidige trends in het marketinglandschap en in de uitgaven, hebben Consultancy.nl en ProSpex een benchmarksurvey live gezet. Marketeers van adviesbureaus en partijen in de zakelijke dienstverlening worden uitgenodigd deel te nemen aan het onderzoek. Uiteraard wordt vertrouwelijk omgegaan met de antwoorden en alle input wordt geanonimiseerd verwerkt in een onderzoeksrapport.
Doe mee met de survey op deze pagina.
Meedoen kost tussen de 8 en 10 minuten. Als dank voor deelname ontvangen marketeers direct na afronding van de vragen een persoonlijke benchmark toegestuurd.